Rabu, 13 Mei 2015

MAT SAID CUBA MALUKAN DIRI SENDIRI TUDUH TIA ADALAH #1MDB

Bekas Menteri Besar Terengganu baru baru ni dalam sidang dewan mengatakan bahawa 1MDB adalah sebuah syarikat yang sebelum ini dikenali sebagai Terengganu Investment Authority atau TIA.


Tapi kenyataan yang dibuat semasa ucapan bahas menyokong titah DYMM Tuanku Sultan dalam pembukaan sidang DUN dinafikan oleh Menteri Besar yang ada sekarang.

Baca DISINI.

Persoalannya sekarang, kenapa Mat Said baru nak buka cerita cerita ni sampai sanggup mengatakan bahawa beliau digugurkan dari jawatan Menteri Besar salah satu puncanya adalah kerana TIA dan 1MDB.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Dato' Sri Ahmad Razif jelas menunjukkan bahawa TIA dulu diwujudkan atas persetujuan semua EXCO kerajaan negeri dan bukannya diputuskan oleh kerajaan pusat.

Nampak sangat Dato Sri Ahmad Said mempunyai niat buruk untuk merosakkan nama kerajaan dan seterusnya merosakkan nama Perdana Menteri.

Bagi Sangkakala elok juga dulu exco exco dan adun adun BN di Terengganu menolak Mat Said kalau ini sifat yang ada pada seorang Menteri Besar.



Tiada ulasan: