Khamis, 14 Mei 2015

JENTERA PILIHANRAYA PERMATANG PAUH DAN KAJANG BERPUTIH MATA

Piluhanraya kecil Permatang Pauh menunjukkan kemenangan kali kedua buat Wan Azizah selepas menang kali pertama pada tahun 2004 kemudian melepaskan jawatan dan diberikan semula kepada Anwar Ibrahin yang juga bekas penyandang ahli parlimen Permatang Pauh sebelum itu.

Wan Azizah melepaskan jawatan dengan memberikan alasan mahu menumpukan sepenuh masa beliau kepada anak anak dan cucu dirumah.

Jelas sekali apabila Anwar sekali lagi dijatuhi hukuman penjara dan kali ini akibat dari perlakuan beliau terhadap bekas pembantu pribadi beliau sendiri.

Kita lupakan kisah tersebut.

Kemenangan Wan Azizah di Pilihanraya kecil Kajang pula adalah kerana Kajang Move yang dicipta oleh PR demi untuk mengangkat Wan Azizah menjadi Menteri Besar dan akhirnya Azmin yang menang BESAR.

Kedua dua piluhanraya yang dimenangi oleh Wan Azizah ini sudah pasti memerlukan jentera kempen dan hari ini jelas kita melihat bahawa jentera bagi kedua dua PRK ini seolah olah tidak diambil peduli.

Kenduri kesyukuran ekoran kemenangan di Permatang Pauh diadakan di Segambut Kuala Lumpur? Bagaimana dengan jentera kempen? Sudikah mereka untuk hadir atau adakah mereka juga dijemput hadir sama?


Kalau dijemput pun berapa orang sangatlah yang mampu untuk datang lagi pun yakkan kerana nasi sepinggan belanja nak keluar sampai seratus dua, itu membazir namanya.

Sangkakala juga rasa perkara sama berlaku di PRK Kajang tahun lepas dimana kenduri kesyukuran juga diadakan di luar kawasan Kajang.

Nampaknya jentera kedua dua tempat ini menerima nasib yang sama.




Tiada ulasan: