Rabu, 18 Jun 2014

SITI ZAILAH KENA SOUND DALAM SENYUMAN SHAHIDAN KASIM

Sangkakala pagi tadi sempat melihat siaran langsung sidang parlimen yang mana ahli parlimen dari PAS, Siti Zailah mengemukakan soalan sama ada program PERMATA hanya untuk menaikkan nama isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansur.

Soalan tersebut dijawab secara bersahaja oleh Datuk Datuk Seri Shahidan Kasim, Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang mengatakan bahawa sebagai orang islam, kita tidak boleh berburuk sangka terhadap sesuatu kebaikan dan dalam program PERMATA, isteri Perdana Menteri menaikkan nama negara melalui program tersebut dimata dunia.

Shahidan juga mengatakan bahawa isteri Perdana Menteri meluangkan masa dan tenaga beliau tanpa apa apa bayaran semata mata untuk memperlihatkan negara Malaysia di serata dunia.

Kini ada 40 orang diseluruh dunia memperkenalkan program PERMATA dan mereka ini mendapat pujian dari negara negara tersebut.


Yang sebenarnya PAS kini sudah tidak tahu yang mana perlu disokong dan yang mana tidak perlu, hinggakan semua perkara yang dilakukan oleh kerajaan yang akan memberikan impak positif kepada negara semua dipandang tidak sempurna oleh mereka.

Dan oleh kerana sudah terlalu taksub dengan pemikiran pembangkang serta di kuasai oleh segelintir pihak yang ingin melihat kejatuhan UMNONdan Barisan Nasional maka semua perlakukan dan pembangunan yang dilakukan oleh kerajaan akan cuba diperlekehkan.

Tapi Sangkakala suka dengan pendekatan yang dilakukan oleh Datuk Seri Shahidan Kasim dalam menjawab persoalan tersebut hingga membuatkan Ahli Parlimen dari PAS ini terkedu daripada terus mempertikai kebaikan yang dilakukan oleh isteri Perdana Menteri.


4 ulasan:

Pakcu Rantau Panjang berkata...

Banyak juga Pakcu "kelih"blog pro Kerajaan dok kutip sekeh YB Zailah dalam keterlanjuran kritik bab program permata ni.....

Pakcu bukan nak kata apa...kalau nak berceloteh tu pandang-pandanglah sikit jangan pakai hentam saja la....nanti terkena hidung sendiri..ko guanoYB weh...

Pakcu Rantau Panjang berkata...

Banyak juga Pakcu "kelih"blog pro Kerajaan dok kutip sekeh YB Zailah dalam keterlanjuran kritik bab program permata ni.....

Pakcu bukan nak kata apa...kalau nak berceloteh tu pandang-pandanglah sikit jangan pakai hentam saja la....nanti terkena hidung sendiri..ko guanoYB weh...

Awanama berkata...

elok sangatlah menteri di jab perdana menteri bahasakan dia....orang pas dia nampak dosa orang....mereka rasa mereka tak ada dosa...aku perhatikan apa yg rosmah isteri pm buat semua tak kena pada mereka...rosmah buat program permata negara sebab dia nampak antaranya budak2 le ni dah tak reti hormat org tua....rosmah ada inovasi....sebab aku kata gitu adalah....dia nampak masalah dan dia cuba selesaikan masalah...ketua pengarah WIPO mentakrif inovasi sebagai "innovation is the space between problem and solution"....aku bukan nak angkat nak junjung isteri pm…..mereka pun tak kenal aku…. tapi aku dah naik muak dengan macam2 tuduhan…..

Awanama berkata...

elok sangatlah menteri di jab perdana menteri bahasakan dia....orang pas dia nampak dosa orang....mereka rasa mereka tak ada dosa...aku perhatikan apa yg rosmah isteri pm buat semua tak kena pada mereka...rosmah buat program permata negara sebab dia nampak antaranya budak2 le ni dah tak reti hormat org tua....rosmah ada inovasi....sebab aku kata gitu adalah....dia nampak masalah dan dia cuba selesaikan masalah...ketua pengarah WIPO mentakrif inovasi sebagai "innovation is the space between problem and solution"....aku bukan nak angkat nak junjung isteri pm…..mereka pun tak kenal aku…. tapi aku dah naik muak dengan macam2 tuduhan…..