Sabtu, 27 April 2013

#tolakpakatan SEKALI LAGI SPR DI FITNAH

Agak melampua kini bila pakatan pembangkang asyik menyalahkan SPR dalam semua perkara.

Semalam satu lagi fitnah terhadap SPR dilakukan oleh DAP apabila mereka mengatakan bahawa petugas SPR mencatit nombor pada kertas undi pos yang diedarkan.

Apa nak jadi pembangkang ni? Segala tuntutan dilakukan dengan penuh berhemah, minta gunakan dakwat kekal dituruti, minta itu dan ini dan segala persoalan telah dijawab oleh SPR dengan telus.

Apabila Perdana Menteri mengambil jalan untuk mengadakan pilihanraya di saat akhir tamat tempoh parlimen, mereka mengatakan Perdana Menteri takut dan kerajaan Barisan nasional sengaja melakukan kelewatan untuk membolehkan kerajaan menipu dalam pilihanraya.

Sedangkan kita semua tahu dan terbukti dalam PRU12, 5 buah negeri telah jatuh ke tangan pembangkang yang mana satu negeri telah kembali diperintah oleh kerajaan Barisan Nasional.

Itu pun masih dikatakan tidak sah dan masih juga ada dikalangan pengikut pakatan pembangkang mengatakan bahawa negeri Perak dirampas oleh Barisan Nasional dengan cara kotor.

Sangkakala ingin maklumkan disini, sekiranya kerajaan Barisan Nasional bersekongkol dengan SPR, kemungkinan besar hanya Anwar Ibrahim yang berada di dewan rakyat sebgai wakil pembangkang sepertimana yang berlaku di Singapura.

Tetapi kita boleh lihat bahawa kerajaan tidak mendapat mandat 2/3 daripada kerusi parlimen kerana ketelusan SPR dalam menjalankan amanah yang dipertanggungjawabkan kepada mereka.

Jadi dimana lagi yang hendak dikatakan bahawa semuanya adalah pakatan kepada Barisan Nasional?

Sangkakala rasa jika pembangkang memenangi kerusi parlimen dan menjadi kerajaan mungkin mereka sebenarnya yang akan melakukan perkara tersebut dan bukannya kerajaan Barisan Nasional yanga ada kini.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: