Khamis, 25 April 2013

#tolakpakatan #GE13 RAKYAT MENOLAK PAKATAAN PEMBANGKANG

Ini ada bukti bergambar bahawasanya pakatan pembangkang kini telah ditolah kehadiran mereka oleh rakyat, cuma mungkin disesetengah kawasan ada yang datang untuk mendengar ceramah tetapi ianya bukanlah penduduk setempat.

Banyak perkara yang dilakukaan oleh pihak pembangkang yaang mana kini rakyat sudah mula sedar bahawa kehadiran mereka ini tidak membawa apa apa makna lagi.

Jika dulu mereka merasakan bahawa pembangkang hadir untuk memberikan nafas baru kepada mereka, namun kini pembangkang sendiri yang telah melemaskan mereka dengan pelbagai permasaalahan.

Seperti yang kita semua tahu, dibeberapa buah negeri pembangkang, keadaan ekonominya tidak serancak dahulu iaitu semasa pemerintahan Barisan Nasional.

Di Kelantan misalnya, tahap kemiskinan bertambah buruk apabila kurangnya pelaburan yang masuk ke negeri itu ekoran bebrapa permasaalahan yang membuatkan pelabur kurang berminat untuk melabur.

Begitu juga di Kedah, kadar ekonomi negeri tersebut jatuh selepas kerajaan PAS mengambil alih pentadbiran pada pilihanraya ke 12 yang lalu.

Selangor pula yang selama ini menjadi negeri terkaya di Malaysia mengalami nasib yang sama cuma apabila aset yang dimilik oleh kerajaan negeri Selangor yang dibina oleh kerajaan Barisan Nasional di cairkan dan ditukar dalam bentuk tunai, maka ianya menutup segalaa permasaalahan di negeri tersebut.

Namun begitu, masalah masalah lain mula timbul apabila isu air yang melanda Kelantan mula menular di Selangor.

Air di Kelantan dikataakaan adalah antara air yang tidak selamat dan tidak bersih di semenanjung Malaysia ekoran dari ketidak cekapan pengurusan air dibawah pentadbiran kerajaan negeri tersebut.

Di Selangor pula, masalah kekurangan air berlaku apabila kerajaan pakatan pembangkang tidak mahu berkerja sama dengan kerajaan pusat dalam membina sebuah lagi kolam tadahan bagi membekalkan air yang terawat kepada rakyat.

Tetapi seperti biasa, kerajaan Selangor dengan pantas cuba untuk menutup permasaalahan tersebut dengan cara menyalahkan pihak pengurusan air Selangor dan kerajaan Selangor mencuba untuk memiliki Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) dan alasan itu diberikan untuk menutup kesalahan mereka.

Menteri Besar Selangor sendiri pernah mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan negeri boleh menggunakan air yang diambil dari mana mana lombong untuk diberikan kepada rakyat negeri itu ekoran dengan terdapat banyak lombong lombong tinggal yang di penuhi dengan air.

Bayangkan seorang Menteri Besar sanggup untuk melihat rakyat di negeri yang di tadbir oleh beliau menggunakan air lombong semata mata kerana keegoan mereka yang langsung tidak mahu bersama sama kerajaan pusat dalam memberikan sumber air yang selamat serta bersih kepada rakyat.

Perkara sebegini tidak mustahil akan berlaku lagi dimasa masa akan datang sekiranya pakatan pembangkang memenangi mana mana negeri atau memenangi pilihanraya kali ini seterusnya menjadi kerajaan.

Pakatan pembangkang dilihat tidak mempunyai integriti dalam mentadbir sebuah negeri, dan kita semua perlu melihat, jika mereka ini mentadbir sebuah negara, apa akan jadi?