Khamis, 25 April 2013

#GE13 #tolakpakatan MOTIF KAMILIA BERTANDING BEBAS

Sebagai seorang yang amat berpengalaman, sepatutnya Datuk Kamelia menerima ketentuan bahawa beliau tidak diletakkan sebagai calon parlimen oleh Barisan Nasional.

Tapi menurut Perdana Menteri, beliau telah menawarkan Kamilia sebagai wakil Barisan Nasional bagu kerusi DUN Bukit Chandan namun ditolak oleh bekas Naib Ketua Wanita UMNO tersebut.

Kamilia bertegas mengatakan bahawa beliau bertanding adalah untuk menaikkan martabat kaum wanita, tapi hakikat sebenarnya tidak begitu.

Beliau (Kamilia) sebenarnya mengimpikan jawatan menteri jika diberi peluang untuk bertanding jawatan ahli parlimen sekiranya menang di kawasan Kuala Kangsar.

Sangkakala katakan begitu kerana apa yang Sangkakala nampak ialah, jika beliau bertanding di kerusi parlimen dan sekiranya menang, peluang untuk bertanding dan memenangi kerusi Ketua Wanita UMNO bagi menggantikan Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Namun perkara itu tidak kesampaian apabila Barisan Nasional tidak mempertaruhkan beliau sebagai calon ahli parlimen Barisan Nasional.

Ini sekaligus akan memadamkan hasrat beliau untuk merebut kerusi Ketua UMNO Malaysia yang dijangka akan diadakan pada bulan Jun nanti.

Kamilia juga pernah mendesak agar Ketua Wanita UMNO Malaysia untuk meletakkan jawatan ekoran pendedahan tentang projek NFC walaupun Kamili menyedari bahawa kes tersebut tidak ada kena mengena dengan Datuk Seri Shahrizat.

Itu semua gara gara beliau ingin merebut kerusi Ketua Wanita tersebut.

Jangan sembang kalau Kamilia tiada niat yang macam tu, takkan tiba tiba beliau nak bertanding bebas setelah tidak diletakkan sebagai calon parlimen Kuala Kangsar.

Apa motif beliau kalau bukan itu agenda utama? Kamilia perlu ditolak oleh para pengundi Kuala Kangsar kerana beliau sudah boleh dianggap sebagai pengkhianat kepada parti.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: