Khamis, 15 Februari 2018

PANAS !! GARA GARA MASALAH PERIBADI BUAT SHAHRIZAT JALIL DISERANG @NajibRazak @Zahid_Hamidi

Shahrizat Jalil, nama yang tak asing lagi dalam persada politik tanah air.

Pernah memegang jawatan sebagai Menteri dan kini beliau merupakan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia yang merupakan tulang belakang kepada kekuatan UMNO itu sendiri.

Namun oleh kerana masalah peribadi seorang Ketua Bahagian dengan beliau, beliau kini diserang bukan hanya di bahagian malah hingga menyelusup ke tempat dimana beliau akan dipertandingkan (jika dicalonkan) dalam pilihanraya akan datang.


Sangkakala turun sendiri bertanyakan apa sebenar masalah diantara Ketua Bahagian ni dengan Shahrizat atau lebih mesra dengan panggilan Kak Ijat ni.

Setelah mendengar daripada beberapa kenalan, rupa rupanya Ketua Bahagian ni risau jika Kak Ijat bertanding sebagai Ketua Bahagian Dan Ketua Bahagian ni pula cuba untuk meletakkan isteri beliau sebagai Ketua Wanita.

Bagi Sangkakala, cerita ni agak kelakar walaupun sumber yang Sangkakala terima ni memang Sangkakala boleh percayai dan pemberi maklumat ini berada dalam bahagian yang sama.

Jadi disini Sangkakala tengok punca sebenar Kak Ijat diserang dan diperangi adalah kerana agenda untuk menjatuhkan kredibiliti Kak Ijat sebagai Ketua Wanita Bahagian serta Ketua Wanita UMNO Malaysia.

Walau apa pun, jika benar apa yang Sangkakala dengar tentang perkara ini, Ketua Bahagian tersebut tak seharusnya mempunyai niat sebegitu kerana bagi Sangkakala, jawatan yang Kak Ijat pegang sekarang sudah cukup besar iaitu sebagai Ketua Wanita UMNO Malaysia dan jika jawatan Ketua UMNO Bahagian itu menjadi idaman, ianya menjadi senyuman buat Sangkakala sebab bukan standard Kak Ijat untuk menjadi Ketua Bahagian yang tiada kerusi untuk UMNO dalam parlimen berkenaan.

Jadi perasangka sebegini membuatkan serangan bertali arus dilakukan kepada Kak Ijat.

Bagi Sangkakala, ketakutan dan igauan ngeri ini hanya akan berlaku jika Ketua Bahagian berkenaan tidak menjalankan tugas beliau di kawasan yang diketuai.

Ahli akar umbi pada hari ini bukanlah buta tidak melihat jasa seorang pemimpin terhadap mereka dan jika Ketua Bahagian tersebut menjalankan tugas dengan cemerlang, gemilang dan terbilang, sudah pasti tiada siapa dapat menandingi beliau dalam mempertahankan jawatan parti.

Tapi jika sebaliknya berlaku, tak perlu Kak Ijat, siapa juga yang datang pasti boleh menenggelamkan nama Ketua Bahagian ni dalam arena politik peringkat bahagian malah peringkat nasional sekali pun.

Apa apa pun Sangkakala harap, dalam menghadapi PRU ke 14 nanti, janganlah ada lagi unsur unsur dendam kesumat, hadapi dulu pilihanraya, kemudian baru cerita tentang pemilihan.

Bak kata YAB Perdana Menteri, jauhi dari sifat 'CAH KETING' pastikan Barisan Nasional menang bergaya dalam PRU akan datang.



Tiada ulasan: