Selasa, 11 November 2014

#bangang HANYA SERANG PIHAK LAWAN TAPI BUKAN MEMBELA RAKYAT

Nampaknya kerajaan Selangor hanya akan menyerang parti atau pemimpin lawan tapi bukanlah untuk membela nasib rakyat apatah lagi keselesaan dan kesejahteraan mahupun kesihatan mereka.

Sangkakala mengambil satu contoh tentang cerita dimana Noh Omar selaku Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor yang dikatakan cuba mengalih isu kritikan yang dibuat oleh Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri bahawa UMNO Selangor lemah.


Noh mengatakan bahawa peningkatan kes denggi hampir 100 peratus semasa pergolakan mereka (PR) memilih Menteri   Besar baru baru ini sehinggalah Azmin Ali mengambil tampuk pemerintahan kerajaan Selangor.

Baca DISINI..

Sepatutnya kerajaan negeri mengambil pendekatan dengan melihat perkara ini secara serius kerana ianya merupakan permasalahan kerajaan negeri dan bukannya kerajaan pusat semata mata.

Jika kita lihat, peningkatan kes denggi bermula apabila kerajaan negeri Selangor diambil alih oleh kerajaan Pakatan Rakyat dimana tahap kebersihan diparas yang amat teruk.

Adakah salah apabila Noh membangkitkan soal ini demi kesihatan dan keselamatan rakyat? Adakah apabila teguran dibuat oleh Perdana Menteri dan Mantan Perdana Menteri maka Noh sudah tidak boleh bersuara untuk membela rakyat?

Dalam artikel yang Sangkakala pautkan diatas, ada persoalan dimana adakah Datuk Seri Noh menggunakan isu denggi untuk merampas kembali Selangor sedangkan generasi kini lebih melihat kepada isu rasuah dan sebagainya.

Persoalan disini, adakah PR bebas dari rasuah? Adakah kerajaan PR tidak mempunyai kes kes besar yang menjadi makanan para pengundi? 

Noh mengambil pendekatan menerima kritikan daripada Perdana Menteri dan Mantan Perdana Menteri sebagai satu cabaran untuk memperkukuhkan kekuatan jentera parti tetapi adakah UMNO hanya akan memikirkan kekuatan parti hingga melupakan rakyat?

Jawapannya disini adalah tidak, UMNO akan terus membela rakyat selagi mampu dan sebagai ketua di negeri Selangor adalah amat baik apabila Noh sendiri yang mempersoalkan isu berkenaan.

Berbalik kepada kes denggi, satu soalan yang sama telah diajukan dalam Dewan Undangan Negeri dan jawapan daripada EXCO kesihatan negeri Selangor pada ketika itu ialah, permasaalahan ini berlaku apabila saliran dan kebersihan tidak dijaga dengan betul hingga membuatkan ianya menjadi tempat pembiakan nyamuk aedes.

Bukankah saliran dan kebersihan itu terletak dibawah Pihak Berkuasa Tempatan dan Pihak Berkuasa Tempatan pula adalah dibawah kawalan kerajaan negeri?

Jika permasaalahan saliran dan kebersihan ini tidak dapat ditangani oleh kerajaan negeri, adakah kesalahan itu juga perlu dipikul oleh UMNO memandangkan kerajaan negeri yang ada kini adalah kerajaan PR.

Jika masalah parit pun kerajaan Selangor tak mampu nak atasi, adakah masalah lain akan dapat diselesaikan.

Dalam artikel diatas juga Sangkakala ada terbaca mengatakan bahawa kesedaran rakyat juga menjadi faktor utama dalam peningkatan kea denggi.

Kenapa rakyat perlu diheret sama dan dari apa yang Sangkakala tahu, adalah juga menjadi tugas kerajaan negeri memberi bimbingan kepada rakyat dan kesalahan tidak boleh diletakkan 100 peratus kepada rakyat semata mata.

Jadi kepada rakyat Selangor, anda boleh nilaikan sendiri bagaimana kerajaan PR cuba mengalih isu kesihatan rakyat dengan membabitkan isu dalam UMNO dan ianya dibuat semata mata untuk mengaburi mata dan pandangan rakyat.


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan Najib Ah Jib Gor Haram jadah, Kerajaan Jahanam Celaka Memeras Darah Rakyat..

Kerajaan Najib Babi Ah Jib Gor Buat Bisness Melalui 1MDB RUGIIIII. Yang terpaksa tanggung adalah Rakyat...

Kurangkan subsidi Minyak Klentong Rakyat..Minyak Dunia Turun. Kenakan GST, Naikkan Tarif Elektrik, sebab 1MDB niaga elektrik

Kerajaan Najib Gila Babi Takut BINI ROSMAH.. 30%, RUGI RUGI RUGI..RAKYAT TANGGUNG TANGGUNG TANGGUNG...

Rosmah Berkuasa dalam Kerajaan.OPR nak naik pon Rosmah celaka Nak bahagian..Buat Kedutaan Asing pon Rosmah Nak Bahagian dia

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN TK PRIHATIN MASAALAH RAKYAT. KERAJAAN ADA KUASA TURUNKAN HARGA RUMAH.BARANG DAN LAIN2 KERAJAAN TAPI TAKUT SEPATUTNYA KAWAL HARGA BUKAN IKUT JE KEHENDAK PASARAN JE...KERAJAAN DIPILIH RAKYAT TOLONGLAH RAKYAT........RAKYAT TAK BODOH KAMI MELIHAT....KAMI PIHAK ATAS PAGAR DAN KAMI DAPATI PRESTASI KERAJAAAN KURANG MMBRANGSANGKAN......BRHATIHATILAH

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN TK PRIHATIN MASAALAH RAKYAT. KERAJAAN ADA KUASA TURUNKAN HARGA RUMAH.BARANG DAN LAIN2 KERAJAAN TAPI TAKUT SEPATUTNYA KAWAL HARGA BUKAN IKUT JE KEHENDAK PASARAN JE...KERAJAAN DIPILIH RAKYAT TOLONGLAH RAKYAT........RAKYAT TAK BODOH KAMI MELIHAT....KAMI PIHAK ATAS PAGAR DAN KAMI DAPATI PRESTASI KERAJAAAN KURANG MMBRANGSANGKAN......BRHATIHATILAH

Cap Ayam The Great berkata...

Kaaah kah kah. Bodoh punya bloger! Utang negara berbilion bilion kerana kebodohan Najib mentadbir negara sapa yang nak bayar? Bapak ngan mak ko ke? Mak bapak ko pun bahalul macam ko jugak la bloger haramjadah! Kah kah kah..