Selasa, 25 November 2014

#dunselangor TINDAKAN DRASTIK ADUN BN BUAT MB SELANGOR TERKEDU

Semalam selepas sahaja diumumkan oleh Menteri Besar Selangor tentang pemberian peruntukan untuk ADUN Barisan Nasional sebanyak RM 200 ribu, maka ramailah yang melompat dengan pelbagai gaya yang tersendiri didalam media sosial seperti facebook, twitter dan sebagainya.

Lebih menyedihkan lagi apabila ada dikalangan yang memberikan komen negatif adalah dikalangan orang orang UMNO sendiri walaupun ADUN ADUN BN ini masih belum membuat keputusan untuk menerima atau menolak pemberian tersebut.

Tapi hari ini jelas menunjukkan bahawa ADUN BN bukanlah sebodoh yang disangka apabila Ketua Pembangkang, Dato Shamsuddin Lias mengumumkan penolakan pemberian tersebut dalam Dewan Undangan siang tadi.


Ini sebenarnya satu tamparan buat Menteri Besar dan juga kerajaan Selangor kerana ianya juga memberikan mesej jelas bahawa ADUN BN bukan sewenang wenangnya untuk dimomokkan dengan bajet yang dilihat tidak seikhlas seperti yang disebut oleh pihak kerajaan.

Seperti kata YB Budiman Zohdi, bajet kerajaan Selangor kali ini adalah bajet untuk menggula gulakan rakyat dan bukanlah bajet yang betul betul ikhlas untuk kepentingan rakyat.

EXCO kerajaan tempatan Selangor pula menempelak YB Dato Ketua Pembangkang dengan mengatakan bahawa Ketua Pembangkang menerima pemberian sebuah kenderaan tapi menolak pemberian peruntukan dari kerajaan negeri dan dibalas semula oleh Ketua Pembangkang dengan mengatakan bahawa kenderaan tersebut adalah dibawah belanjawan Menteri Besar sebelum ini dan jika ianya diungkit kembali, tidak menjadi masalah jika kenderaan tersebut ditarik kembali oleh kerajaan.

Permainan kerajaan Selangor ini memang telah dapat dikesan sejak dari awal lagi dimana semasa zaman pentadbiran Khalid Ibrahim, kenderaan berupa sebuah kereta Camry telah diberikan kepada Ketua Pembangkang namun ianya tidak dibuat secara rasmi tetapi ianya diberikan secara rasmi oleh Menteri Besar yang baru semata mata untuk menunjukkan bahawa beliau begitu prihatin.

Seperti artikel yang Sangkakala tulis sebelum ini, Azmin sebenarnya bertujuan dengan niat untuk menujukkan bahawa Khalid Ibrahim tidak layak menjadi Menteri Besar dan cuba memperlekeh kepimpinan beliau sebelum ini.

Azmin juga mendakwa bahawa Khalid semasa menjadi Menteri Besar kerap kali melakukan mesyuarat untuk menambah peruntukan kepada kerajaan negeri sedangkan bajet yang dibentangkan oleh beliau kali ini merupakan bajet sekali harung dan tidak akan ada bajet tambahan sehingga tahun 2016.

Namun begitu Khalid juga telah menempelak Azmin dengan mengatakan bahawa bajet yang dibentangkan oleh beliau sebelum ini walaupun ada beberapa kali penambahan ianya tidak melibatkan defisit sepertimana yang berlaku di zaman Azmin yang mana bajet kali ini telah mengalami defisit sebanyak RM 450 juta sedangkan di zaman Khalid dulu, rizab kerajaan sentiasa bertambah.






Apa lagi yang Azmin nak tunjukkan lepas ni? Atau nak tunggu Khalid buat pendedahan berani mati hingga membogelkan beliau dalam Dewan Undangan Negeri? 

Baik Azmin berhati hati sebab rasanya banyak juga yang akan didedahkan oleh Khalid tak lama lagi.



3 ulasan:

Ahmad Pazil Md Isa berkata...

duit tu untuk rakyat, kalau nak tolak, tolak elaun korang la. Bongok punya wakil rakyat BN

Tanpa Nama berkata...

Belajar tinggi tapi bengap..tak sapa kata duit tu bukan duit rakyat..tapi.duit tu gula2 je nak tunjuk kononnya telus..jangan jadi bingai dik..kesian mak ayah keluar duit banyak hantar gi belajar..muahahaha

Tanpa Nama berkata...

Nie bukan bengap bingai king tahap setan..