Sabtu, 20 Januari 2018

SHAFIE AFDAL BUTA TENTANG KEKUATAN RELA @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal @relamalaysia

Kenyataan yang dikeluarkan oleh bekas Menteri KKLW, Datuk Seri Shafie Affal kepada Pasukan RELA jelas membuktikan kebutaan beliau selama menjawat jawatan Menteri dalam kerajaan Malysia.

Dengan mengatakan bahawa anggota RELA hanya ditugaskan untuk menjaga kenduri kendara adalah kenyataan yang mempunyai unsur unsur menghina pasukan tersebut.

Pelbagai kursus kemahiran diberikan oleh kerajaan kepada anggota RELA termasuk menggunakan senjata api dan kesiap siagaan untuk menjaga keamanan negara.

Anggota RELA juga ditugaskan dalam hal menjaga keselamatan di kawasan ESSCOM dan ini jelas membuktikan bahawa RELA bukanlah sebuah jabatan sukarelawan yang boleh dipandang biasa.











Sangkakala berani mengatakan bahawa Datuk Seri Shafie Afdal buta tentang penugasan RELA apabila setiap kali program yang diadakan selama beliau menjawat jawatan sebagai Menteri, sudah pasti anggota RELA akan dikerah untuk mengawal keselamatan dan juga lalulintas di kawasan program berkenaan.

Adakah kehadiran anggota RELA ini  tidak dilihat oleh Datuk Seri Shafie?

Beberapa laporan polis telah pun dibuat oleh anggota RELA dan yang terbaru, RELA Wilayah Persekutuan telah membuat laporan polis tentang keceluparan Pengerusi Parti Warisan Sabah yang tak sampai setahun jagung ditubuhkan.

Pihak berkuasa perlu menyiasat penghinaan ini kerana ianya adalah satu bentuk penghinaan kepada lebih 3 juta ahli RELA yang selama ini bertugas demi untuk negara


Tiada ulasan: