Sabtu, 27 Januari 2018

PERSOALAN YANG MEMBUATKAN GUAN ENG TAK LALU MAKAN TAK LENA TIDUR @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal #SkandalTerowongDAP

Boleh dikatakan seluruh rakyat Malaysia dah tau tentang ketirisan dalam menguruskan kerajaan oleh kerajaan Pakatan Haram yang menguasai Pulau Pinang dan Selangor.

Baru baru ini satu lagi kepincangan telah didedahkan apabila projek terowong dasar laut yang diilhamkan oleh Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri telah membuat bayaran kononnya berjumlah lebih RM 300 juta hangat diperkatakan.

Apa yang lebih memeranjatkan bayaran tersebut hanyalah untuk kertas kerja pembinaan terowong berkenaan dan syarikat yang menerima bayaran berkenaan menafikan menerima bayaran sebanyak itu hingga menjadi persoalan apabila ada lebihan sebanyak RM 235.7 juta.


Persoalannya sekarang kemana wang yang hampir bernilai setengah billion ini hilang jika ianya tidak sampai ke tangan syarikat yang menjual kertas kerja berkenaan?

Persoalan yang diajukan ini sebenarnya membuatkan Guan Eng tak lalu makan dan tak lena tidur kerana hari ini rakyat telah dapat menilai siapa mereka yang sebenarnya.

Jika ini kerajaan yang hendak dikekalkan di Pulau Pinang maka kehancuran sebuah negeri di bahagian utara tanah air sudah boleh dilihat.


Tiada ulasan: