Khamis, 18 Januari 2018

HINA PENIAGA NASI LEMAK !! TUN M CEMBURUKAN BANTUAN PIMPINAN @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal

Tun Mahathir baru baru ini mengeluarkan kenyataan menghina peniaga peniaga nasi lemak dan pemandu uber/grab dikalangan lepasan Universiti.

Mahathir mengatakan bahawa memalukan graduan menjual nasi lemak dan jadi pemandu uber/grab.


Kenyataan ini Sangkakala lihat adalah kenyataan berbaur cemburu dengan apa yang diberikan oleh kerajaan Barisan Nasional dibawah kepimpinan YAB Datuk Seri Najib Razak berbanding apa yang diberikan oleh beliau semasa menjadi Perdana Menteri dulu.

Banyak bantuan berupa latihan disediakan oleh kerajaan hari ini dan tidak mustahil lepasan lepasan universiti atau graduan ini melihat bahawa apa yang mereka lakukan sama ada menjual nasi lemak atau menjadi pemandu uber/grab lebih menguntungkan.

Berapa banyak peluang pinjaman peniaga kecil diwujudkan oleh kerajaan hari ini  bagi memberikan peluang kepada mereka menceburi bidang perniagaan yang diminati? Dan adakah ianya berlaku di zaman Tun M dulu?

Jadi kepada Tun Mahathir, Sangkakala rasa tak perlulah menghina mereka yang nak berniaga kerana mereka sedar bahawa mereka bukanlah anak atau cucu kepada Perdana Menteri yang memerintah selama 22 tahun yang mana hari ini boleh bersenang lenang dengan kekayaan yang tak tau datang dari mana.



Tiada ulasan: