Selasa, 10 Mei 2016

PENAJAAN D'HERBS TAK IKHLAS TERHADAP KFA #scs

Sangkakala baru baru ni ada dengar berita tentang sebuah syarikat kosmetik yang berpengkalan di Selangor ingin memberi penajaan benilai jutaan ringgit kepada persatuan nola sepak negeri Kedah atau KFA.


Tapi tak lama pula selepas tu, Sangkakala dengar tak jadi pula atas alasan persatuan bola sepak berkenaan tidak mampu untuk menunaikan permintaan syarikat ini.

Selidik punya selidik rupanya syarikat ni adalah syatikat D'Herbs yang terkenal dengan slogan 'TERLAJAK LARIS' yang dimiliki oleh Dato Aliff Syukri.

Sangkakala risik pula dengan beberapa orang sahabat di Kedah tentang beberapa perkara yang membuatkan KFA menolak penajaan tersebut.

Rupanya si Terlajak Laris ni minta tanah untuk dibangunkan sebuah bandar kononnya nak dinamakan sebagai bandar D'Herbs.

Sepertimana yang kawan Sangkakala kata, kalau pemilik syarikat ni tak berapa.cerdik takpe, tapi jangan tunjuk sangat pada orang sampai tak tau nak.bezakan persatuan dengan kerjaan negeri.

Tanah di Kedah semua di bawah kerjaan negeri dan mungkin si Aliff Syukri ni menyangkakan dengan memberi penajaan maka.dapatlah dia memiliki tanah untuk dinangunian bandar D'Herbs idaman beliau, tapi sayang, bukan semudah itu nak.dapat tanah hanya dengan menaja pasukan bola.

Tapi pemilik syarikat cuba sedaya upaya untuk menafikan perkara tersebut namun apabila ramai yang membuat pendedahan tentang perkara tersebut yang membuatkan si Aliff Syukri terpaksa diam dari membuat kenyataan.

Bagi Sangkakala, kalau nak buat baik tu buat baik je lah, jangan lah ada udang sebalik batu pula dan jangan ingat Kedah tu tak berapa kaya, kamu pula nak tunjuk kekayaan kamu dengan.cara nak membeli jiwa.

Sangkakala takkan berhenti disini, tunggu pendedahan selanjutnya nanti.



Tiada ulasan: