Jumaat, 25 September 2015

MAZLAN ALIMAN KANTOI BILA TAK BUAT PENYELIDIKAN #supportfgv

Baru baru ni geng ANAK yang dipengerusikan oleh Mazlan Aliman telah menghantar satu memorandom kepada pihak pengurusan FELDA berkenaan dengan sebuah premis yang dikatakan menjual arak di ruang legar Menera FELDA.

Pihak FELDA dengan pantas telah membuat satu siaran akhbar dimana sebelum ini pihak pengurusan FELDA sebenarnya telah menghantar memorandom bantahan kepada pihak NAZA TTDI yang memajak premis berkenaan untuk memberikan penjelasan kerana sebelum ini dari apa yang dimaklumkan, premis berkenaan hanyalah sebuah restoran makanan laut malah FELDA juga telah meminta penjelasan dari pihak DBKL bagaimana premis berkenaan boleh diberikan kelulusan untuk berniaga di premis berkenaan.


Nampaknya tindakan ANAK bukanlah berdasarkan daripada siasatan tetapi hanya bertumpu kepada mewujudakan persepsi buruk terhadap FELDA.

Semua ini adalah berpunca daripada untuk melihat sebuah syarikat kerajaan kelihatan buruk di mata masyarakat dan difahamkan bahawa Mazlan Aliman selama ini memang mendapat dana dari Tony Pua yang menjadi peneraju untuk merosakkan imej kerajaan melalui anak anak syarikat.

Sebelum ini Mazlan Aliman menyerang FGV yang merupakan sebuah syarikat gergasi yang diwujudkan oleh kerajaan bagi membantu peneroka FELDA menjana pendapatan.

Walaupun pada ketika ini saham FGV dilihat tidak stabil, tetapi perniagaan FGV tetap diteruskan dan usaha usaha untuk menaikkan harga saham FGV sedang giat dilakukan.





Tiada ulasan: