Rabu, 4 Julai 2012

SETIAUSAHA CAWANGAN SUAJAYA BAHAGIAN BATU MEROYAN KENAPA

Sangkakala mendapat berita bahawa SETIUSAHA Cawangan Suajaya Bahagian Batu telah menghantar laporan yang agak kurang menyenangkan kepada ketua Perhubungan UMNO Wilayah berhubung dengan kehadiran mesyuarat agung pemuda dan puteri baru-baru ini.

Dalam sms yang dihantar kepada Datuk Dr Syed Ali, beliau telah mengatakan bahawa kehadiran pemuda dan puteri tidak memuaskan dan sejauh mana pemuda serta puteri bahagian Batu bersedia dalam menghadapi pilihanraya umum ke 13 nanti.

Beliau yang digelar sebagai 'CIKGU' di Bahagian Batu nampaknya cuba untuk menampakkan bahawa pemuda dan puteri tidak berwibawa dan Sangkakala menyanggah apa yang dikatakan oleh beliau.

Untuk makluman, artikel Sangkakala kali ini adalah untuk memberitahu beliau yang mana Sangkakala sendiri adalah pemuda UMNO bahagian yang dimaksudkan.

Adalah menjadi tanggungjawab Sangkakala untuk menyatakan bahawa kami, Pemuda dan Puteri UMNO bahagian Batu bersedia menghadapi pilhanraya pada bila-bila masa jika parlimen dibubarkan oleh Yang Amat Berhormat Perdana Menteri.

Untuk makluman Cikgu Hanafi juga, pemuda dan puteri dibawah kepimpinan Ybhg Datuk Yahya Mat Ghani amat komited dalam menjalankan amanah yang telah diberikan kepada kami.

Walaupun Sangkakala hanya ahli pemuda biasa di bahagian, Sangkakala sendiri bersama-sama ketua serta ahli pemuda bahagian berganding bahu dalam memastikan Barisan Nasional akan menang di Bahagian Batu, begitu juga puteri serta ahli-ahlinya.

Tapi apa yang mengecewakan, selaku setiausaha cawangan, cikgu Hanafi tidak dapat menjaga puteri UMNO cawangan beliau sendiri apabila puteri UMNO cawangan beliau hanya datang sekejap itu pun semasa perasmian dan semasa persidangan semuanya telah pun pulang ke sarang masing-masing.

Jadi kepada cikgu Hanafi, tak payahlah nak menunding jari kepada mana-mana pihak sedangkan pihak sendiri tidak dapat memberikan komitmen yang sepenuhnya.

Bukan Sangkakala mengatakan puteri Suajaya tidak bertanggungjawab, tetapi rasanya tanggungjawab untuk memberitahu betapa pentingnya ahli puteri cawangan untuk hadir ke mesyuarat agung bahagian adalah penting dan ini terletak dibahu peminpin di peringkat cawangan.

Lagi satu, untuk makluman juga, tidak perlulah, cikgu Hanafi cuba untuk menjadi pelapor tentang kegiatan kerana zaman beliau menjadi Setiausaha Bahagian telah pun tamat dan janganlah cuba untuk menarik perhatian dengan cara yang agak bodoh begitu.

Sangkakala sempat membaca sms yang dihantar kepada Datuk Dr Syed Ali, ada ayat-ayat yang Sangkakala rasa tidak menampakkan bahawa beliau (cikgu Hanafi) sebagai orang yang mempunyai pendidikan tinggi kerana penulisan yang agak berterabur dan ejaan ayat yang mampu membuat Sangkakala tersenyum lebar.

Pemberitahuan kepada cikgu Hanafi, kalau beliau masih memegang jawatan Setiausaha Bahagian rasanya Sangkakala sendiri keluar dari bahagian kerana malu apabila mempunyai Setiausaha yang tidak bijak dari segi penulisan dan penggunaan ayat.

Pssstttt..pakcik duk diam-diam tau!! Kami pemuda dan puteri nak buat keje ni ok!!

Tiada ulasan: