Selasa, 17 Julai 2012

BETUL KE MIC TAK SUKA UMNO @NajibRazak

Dua hari lepas Sangkakala ada menulis sebuah artikel berkenaan dengan MIC dan MCA yang dikatakan tidak memberi sokongan terhadap Program-program UMNO di kawasan Parlimen Batu.

Sangkakala mendapat pelbagai reaksi dan pandangan termasuklah pengakuan dari orang-orang MIC sendiri.

Dalam akaun twitter, Sangkakala telah dikejutkan dengan ayat yang berbunyi, "pemuda BN buat program pun Ketua BN kawasan Batu tak bagi duit, dia kata peruntukan dah habis".

Cuba kita baca ayat diatas, apa maksud ayat tersebut? Adakah pemuda serta ahli atau pemimpin MIC hanya akan datang ke program-program UMNO apabila segala kehendak mereka dipenuhi?

Dalam ruangan komen blog Sangkakala pula lebih menyerlahkan lagi ketidak ikhlasan MIC dalam perjuangan bersama-sama Barisan Nasional, ayat yang berbunyi;

"Pala Kumaran16 Julai 2012 8:52 PTG

Bukan MIC & MCA yang tak hadir tapi ada ketua cawangan & ahli2 UMNO sendiri tak hadir. MIC tak hadir sbb nak beritahu pemimpin kedua tertinggi bahawa kami tidak menyokong kepimpinan Ketua Bhg UMNO sebagai ketua BN di Batu. MIC dah pun hantar surat bantahan & komplain kpd TPM tapi sehingga keini tiada balas."

Atau boleh tengok komen tersebut disini

http://sangkakalajari9.blogspot.com/2012/07/ketua-umno-batu-tempelak-mic-dan-mca.html?m=1#comment-form

Apakah ini perjuangan MIC selama ini? Apakah mereka (MIC) berharap supaya pengerusi BN Parlimen Batu diserahkan kepada mereka? Dan diakhirnya nanti Presiden Barisan Nasional serta timbalan dan semua kepimpinan diserahkan kepada MIC?

Lagi satu, Sangkakala telah terlibat dalam banyak PRK atau Pilihanraya Kecil, ada di sesetengah tempat Sangkakala tidak melihat komitmen atau kerjasama yang diberikan oleh MIC, kenapa jadi begitu? Tetapi bagi mewakili kaum india buat masa ini, Sangkakala lihat KIMA, sebuah parti yang boleh dikatakan baru lebih agresif lagi berbanding MIC.

Kawasan Ulu Selangor contohnya, calonnya sendiri terdiri daripada calon MIC dan pemimpin serta ahli UMNO berkerja keras dalam memastikan kemenangan calon.

Agaknya perjuangan MIC Batu ada sesuatu yang terselindung mungkin, perkara ini perlu diambil kira kerana Sangkakala tidak mahu ada 'duri dalam daging, ada gunting dalam lipatan di dalam parti komponen Barisan Nasional'.

Mungkin juga ada segelintir ahli MIC berasa kurang selesa dengan apa yang Sangkakala katakan, tapi terimalah kenyataan bahawa itu yang berlaku, jangan kita tegakkan benang yang basah semata-mata untuk menarik perhatian pemimpin.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: