Rabu, 25 Julai 2012

RAFIZI RAMLI MEROYAN LAGI


Dalam Malaysiajini hari ini ada satu artikel bertajuk bahawa Pakatan Rakayat akan mengurangkan harga kereta sebagai menifesto pilihanraya. Seperti juga yang telah sudah, menifesto mereka yang amat pelik ini hanya dibuat sebelum mereka dapat memerintah menjadi kerajaan dan ini terbukti setelah mereka mendapat mandat dari rakyat di beberapa buah negeri yang dimenangi mereka pada pilihanraya umum ke 12 yang lalu.

Menifesto yang dianggap pelik ini hanyalah gula-gula pakataan rakyat dalam usaha untuk memenangi pilihanraya semata-maaat dan ianya tidak mungkin dapat dilakukan oleh pakatan rakyat jika mereka memerintah kelak.

Apa yang terjadi dimasa kini dengan janji-janji kerajaan Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan, masing-masing tidak melihatkan menifesto mereka yang lalu telah berjaya dilaksanakan. Tetapi apa yang terjadi adalaah sebaliknya.

Pengurangan harga kenderaan yang kononnya di nejadi barangan keperluan bukanlah matlamat utama pakatan rakyat yang sebenarnya. Mereka hanya membuat janji serta omongan kosong dengan mengeluarkan halwa telinag supaya rakyat serta pengundi terpedaya dengan setiap yang mereka janjikan.

Sangkakala seperti biasa mencabar agar kenderaan di Selangor dan Pulau Pinang diberikan subsidi oleh kerajaan negeri untuk setiap rakyat dinegeri itu memiliki kereta masing-masing.

Selangor umpamanya adalaah sebuah negeri yang kaya dan rasanya untuk melaksanakan menifesto tersebut sebagaia salah astu percubaan adalah tidak mustahil, kenapa mereka perlu menunggu untuk pilihanraya aakan datang jika tidak ianya sebagai pemanis kata semata-mata.

Sangkakala juga amat yakin bahawa rakyat sendiri dapat menilai sejauh mana pembohongan ini dapat dilihat dan ianya sudah pasti akan membawa masalah kepada rakyat jika memilih mereka di masa akan datang.

Tiada ulasan: