Rabu, 4 Julai 2012

PENGIKUT PAS TERTIPU LAGI






Dalam mengatakan PAS Kelantan akan mengadakan Lebuhraya tanpa TOL di negeri tersebut, berebut-rebut orang kononnya datang untuk memberikan sumbangan, kononnya untuk membantu kerajaan negeri dalam membina laluan di negeri itu.

Tapi apa yang jadi pada hari ini, Sangkakala dengar dari rakan-rakan di kelantan dan dari sumber-sumber yang boleh dipercayai, pembinaan lebuhraya tersebut dibatalkan oleh kerana tidak mendapat kelulusan dari EXCO kerajaan negeri yang bermesyuarat hari ini.



Tak jadi tu satu hal, yang jadi persoalannya sekarang, dimana duit sumbangan tersebut? Dan apa nak jadi dengan duit sumbangan orang ramai termasuklah selebriti kita saudara Mustapha kamal yang juga telah memberikan sumbangan untuk membina lebuhraya yang disebut-sebutkan tu.


Mungkin jawapannya nanti ialah, saya ikhlas menderma, tetapi dalam hati siapa tau, sumpah seranah sudah tentu ada tak banyak sikit dalam benak si penderma.

Mungkin juga PAS merancang segala-galanya bagi mengumpul dana untuk pilihanraya umum nanti.

Ye lah, perbelanjaan untuk pilihanraya umum bukannya sedikit, PAS mungkin dah tak boleh nak cari daripada hasil kutipan tong milo mereka hingga terpaksa membohong sedikit demi kepentingan parti.

Walau apa pun PAS dan kerajaan negeri Kelantan perlu menjawab isu ini.

Tiada ulasan: