Sabtu, 21 Julai 2012

MASJID DIANAKTIRIKAN OLEKH KERAJAAN SELANGOR

Gambar hiasan

Sangkakala baru mendapat maklumat dari seorang rakan yang berada di Klang yang mengatakan bahawa kerajaan negeri Selangor telah mengeluarkan sekeping cek berjumlah RM 150'000.00 untuk sebuah tokong yang berada di hadapan Bangunan Yayasan Selangor menghala ke Kampung Delek Klang.

Sangkakala merasa sedikit hairan apabila rakan Sangkakala memberitahu perkara tersebut, ini kerana, Sangkakala pernah mengeluarkan sebuah artikel tentang Masjid Al-Rahimiah Klang yang menghadapi masalah kerana karpet didalam Masjid tersebut habis basah akibat banjir yang melanda tidak berapa lama dahulu.

Masjid tersebut sehingga kini masih tidak di beri apa-apa peruntukan sedangkan sekarang sudah masuk bulan ramadhan dan Masjid tersebut sudah pasti tidak dapat diguna pakai oleh orang ramai untuk menjalankan ibadat disepanjang bulan yang mulia ini.

Bukan itu sahaja, dalam tepoh 29 hari sahaja lagi, masjid tersebut sudah tentu akan digunakan untuk solat sunat Aidilfitri dan ini sudah pastinya akan mengundang kesulitan bagi orang-orang islam disekitar kawasan tersebut.

Sangkakala juga merasa dukacita apabila kerajaan negeri Selangor seolahiolah melebih-lebihkan rumah ibadat yang lain tetapi apa yang terjadi kepada masjid Rahimiah?

Bukan Sangkakala bersikap rasist dalam perkara ini, tetapi jika benar apa yang dikatakan oleh rakan Sangkakala tentang perkara tersebut, maka ianya adalah satu ketidak adilan bagi umat islam yang menggunakan Masjid Rahimiah dan Sangkakala merasakan bahawa kerajaan Selangor sengaja menidakkan hak orang melayu serta islam di kawasan tersebut.

Sangkakala harap rakyat Selangor khususnya bangkit dalam memperjuangkan hal ini, bukan dengan kekerasan tapi bangkit dengan cara menolak kepimpinan Pakatan rakyat yang kini nampaknya lebih cenderong ke arah yang berlawanan daripada apa yang mereka katakan sewaktu mereka ingin bertanding dahulu.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: