Ahad, 23 April 2017

BOCOR SURAT SOKONGAN !! KAKITANGAN KEMENTERIAN PENGANGKUTAN PERLU DISOAL SIASAT @NajibRazak @LiowTiongLai @DrAliHamsa

Kes surat sokongan daripada Menteri Pengankutan kepada Perdana Menteri nampaknya masih belum reda dan masih ada yang nampaknya menularkan surat tersebut melalui laman media sosial seperti facebook.

Apa yang menghairankan disini, siapa dalang yang mengambil gambar surat tersebut dan bagi Sangkakala, tak mungkin DS Liow Tiong Lai sendiri yang mengambil gambar serta menularkan gambar surat yang dia sendiri tanda tangani.

Sangkakala ada menaruh syak ianya adalah kerja 'orang dalam' yang mungkin diberikan sedikit habuan untuk melakukan kerja keji berkenaan.

Tapi bukankah kakitangan kerajaan telah mengangkat sumpah untuk tidak membocorkan maklumat dalam kementeran atau jabatan yang mereka duduki?

Tapi adat manusia hari ini manakan boleh memegang pada sumpah bagi mereka hajat dihati dapat dipenuhi.

Untuk DS Liow pula, cuba ingat siapa yang taip surat berkenaan dan selepas ditandatangani, kepada siapa surat tersebut diserahkan dan ini mungkin sedikit sebanyak dapat membantu untuk mengesan siapa dalangnya.

Berkenaan sokongan tersebut pula, Sangkakala lihat ianya lebih kepada motif politik dalam pejabat, sebab apa? Sebab ada rasa tidak puas hati dengan surat berkenaan dan ada kemungkinan mereka ini menangguk diair keruh.

Walau apa pun, penama yang disokong menjawat jawatan Ketua Pengarah JPJ yang baharu sudah pastinya sebagai seorang yang berkaliber di mata Menteri, jika tidak, mana mungkin seorang Menteri nak bagi sokongan sebab ianya juga melibatkatkan reputasi Menteri jika berlaku sesuatu yang diluar jangkaan.

Sebagai seorang Menteri, Sangkakala melihat, DS Liow mengambil pendekatan dengan siapa beliau selesa untuk diletakkan sebagai bos nombor 1 dalam sebuah jabatan dibawah Kementerian beliau.


Tiada ulasan: