Khamis, 27 April 2017

700 JUTA DUIT RAKYAT SELANGOR HANGUS KERANA HORAS @NajibRazak @NohOmar

Projek Pembesaran Sungai Hibrid atau Horas yang dikatakan akan menampung keperluan air di Selangor nampaknya menunjukkan kegagalan secara serius.


Tahun sudah kerajaan negeri menagikan bahawa projek berkenaan terbengkalai namun hingga hari ini, projek tersebut masih belum mampu untuk disiapkan dan dari maklumat yang Sangkakala dapat, projek ini telah gagal sepenuhnya dan ianya mengakibatkan kerugian sekitar RM 700 juta ringgit.

Persoalannya pada hari ini, projek Horas untuk membekalkan air atau semata mata untuk mencuri hasil bumi iaitu pasir yang sudah menjadi bahan paling berharga di Selangor.

Kemana agaknya pasir pasir ini dibawa dan berapakah hasil kerajaan negeri perolehi daripada pengeluaran pasir ini? Atau ianya sekadar memberi untung kepada operator taikun taikun pasir yang dikatakan menjadi tempat bergantung harap pemimpin kerajaan Selangor.

RM 700 juta pula kemana perginya? Adakah ianya digunakan untuk menampung perbelanjaan bagi pembinaan Horas atau ianya digunakan untuk kepentingan ahli politik kerajaan negeri?

Sangkakala ingin menarik perhatian semua dengan satu soalan.

Jika pasir pasir ini dikeluarkan, sepatutnya ia mampu untuk menampung projek Horas dan jika kerajaan negeri masih memberikan bayaran kepada kontraktor, bagaimana pula hasil jualan pasir tersebut.

Maka dengan itu, apa yang sebenarnya berlaku ialah PASIR HILANG, DUIT LESAP, PROJEK TAK JADI.



Tiada ulasan: