Jumaat, 10 Februari 2017

SEKALUNG TAHNIAH UNTUK SURUHANJAYA PENCEGAHAN RASUAH MALAYSIA !! TAPI JANGAN DOUBLE STANDARD @NajibRazak @Zahid_Hamidi

Semenjak dua menjak ni Sangkakala tengok pergerakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia amat baik dan agresif dalam mengekang kegiatan rasuah atau salah guna kuasa oleh kakitangan kerajaan.


Tindakan tersebut amat baik memandangkan kegiatan tidak bermoral tersebut sememangnya perlu di sekat apatah lagi ianya akan memberikan impak negatif terhadap kerajaan.

Cuma apa yang agak menghairankan Sangkakala disaat ini ialah, kenapa beberapa aduan berkenaan dengan kepimpinan pembangkang dipandang sepi seolah olah tiada apa apa yang perlu disiasat.

Seperti yang dibongkarkan tentang Adam Rosly, anak muda yang mempunyai kekayaan luar biasa hingga mampu memiliki kediaman ala ala Disneyland di Ampang, hinga kini senyap sunyi.


Begitu juga dengan projek naik taraf pintu gerbang Selangor yang dikatakan menelan belanja melampaui batas hingga mencecah nilai hampir 10 juta, tidakkah ianya juga memiliki keraguan dan Sangkakala rasa sudah ada aduan dibuat tentang perkara tersebut.


Sangkakala menyambut baik usaha yang dilakukan oleh SPRM tapi dalam masa sama, jangan hanya melihat kepada satu sudut hingga satu sudut lagi tidak kelihatan atau dalam kata lainnya jangan double standard.



Tiada ulasan: