Jumaat, 24 April 2015

AKHIRNYA AZMIN ALI JADI MB LANGGAR UNDANG UNDANG PBT

Nampakmya Azmin Ali dah jadi Menteri Besar yang akan melanggar undang undang PBT dalam negeri sendiri.

Baru baru ni kecoh bila sebuah gereja diminta untuk menurunkan lambang salib apabila gereja tersebut dibuat di Taman Medan dan beberapa orang penduduk Taman Medan membuat bantahan.

Pihak MBPJ telah mengeluarkan kenyataan bahawa gereja berkenaan tidak mendapat permit kelulusan dari pihak MBPJ dan seharusnya gereja berkenaan tidak boleh beroperasi.

Namun hari ini, Menteri Besar Selangor telah membenarkan gereja berkenaan memasang semula lambang salib dengan alasan ianya adalah lambang suci penganut beragama kristian.


Persoalannya, sebagai Menteri Besar adakah Azmin tidak tahu bahawa undang undang PBT sendiri telah melarang apa juga rumah ibadat tanpa kelulusan dibina dan ini termaktub dalam Akta 133 seksyen 70 (12) yang mana tiap tiap lot kedai yang hendak ditukar kepada pusat meditasi mesti mendapatkan kelulusan terlebih dahulu.

Jadi disini Sangkakala beranggapan bahawa Azmin selaku Menteri Besar hanya memandang kepada politik hingga mengabaikan undang undang dan bagaimana seorang Menteri Besar yang melanggar undang undang layak untuk mentadbir negeri.

Kita semua maklum bahawa setiap Menteri Besar adalah ketua eksekutif dalam negeri berkenaan dan jika ketua eksekutif ini melanggar undang undang, bagaimana dengan yang lain lain?

Seperti biasa kita dapat lihat, ada para peniaga yang gerai mereka dirobohkan hanya kerana berniaga tanpa permit atau lesen tetapi bagai mana pula dengan gereja yang disebutkan tadi?

Polimik Azmin makin ketara, hanya semata mata kerana undi dari penganut kristian, maka undang undang diletakkan ketepi.



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini manusia BARUA, BARUA, BARUA,

ada BINI BAGI ORANG MAIN.

ada BINI BAGI ORANG MAIN,,,,,

Ini muka MB....? Boleh jalan da....

Tanpa Nama berkata...

Tahniah rakyat Melayu Selangor pro-PR kerana mendapat seorang MB yang sentiasa memihak kepada kaum Cinabeng komunis kafir harbi babi.Semua tindakan yang diambil oleh MB Longkang ini semua menjurus kepada kelangsungan politik peribadinya.

Tanpa Nama berkata...

Azmin juga lupa bahawa DAP x sokong beliau jadi MB tapi mengapa dia lebihkan DAP yek? Bukankah yang beri nama Azmin pada Sultan tempohari tu Hadi? Tapi tindakannya x menyebelahi PAS. Ini dasar kacang lupakan kulit.

Tanpa Nama berkata...

Kan yg memerintah selangor ialah DAP. Azmin tukang sain saja, cukup bulan ambik gaji. Apa yg ada keuntungan pada Melayu dia akan halang. Mana yg ada untung pada cina dia akan sokong. Itulah mb selangor sekarang.

Unknown berkata...

Bila Gereja minta surat dia kata tak payah. Sebabnya senang dia buat UTurn jika belaku sesuatu kemudian. Macam juga berlaku pada motto sukan malaysia #kitalawan. Mula2 dia kata kita akan guna. lepas ditegur sultan dia kata belum diluluskan. Inilah dia tahap pemikiran MB Selangor.