Jumaat, 6 Mei 2011

MENTERI BESAR PUTAR ALAM


Datuk Seri Azizan Razak pernah menyuarakan bahawa UUM tidak pernah memohon untuk penyambungan rebet cukai tanah baru-baru ni. Semalam dalam akhbar tempatan pula mengatakan bahawa UUM sudah mengemukakan rayuan tetapi di tolak oleh Pejabat Tanah dan Galian.
Seperti yang kita semua tahu, PTG adalah di bawah kuasa Menteri Besar dan rasanya permohonan itu telah di hantar untuk mendapat kelulusan mesyuarat EXCO kerajaan negeri. Persoalannya disini, adakah Menteri Besar Kedah tidak mampu untuk meyakinkan semua EXCO kerajaan Negeri Kedah dalam memberi rebet pembayaran cukai kepada UUM.
Semasa PRU12 parti PAS (yang kini Kerajaan Negeri Kedah)mengeluarkan manifesto bahawa kerajaan berkebajikan akan di laksanakan sekiranya di beri peluang untuk memerintah. Tapi bila sudah di beri peluang untuk memerintah,kebajikan untuk pembelajaran juga telah di abaikan.
Seperti yang telah berlaku pada awal bulan April yang lalu, kerajaan Negeri Kedah telah bertindak menghalau pelajar-pelajar salah sebuah sekolah ma’ahad tahfiz dan meminta supaya premis tersebut dikosongkan.
Inilah dia kerajaan PAS yang sentiasa berdolak dalik dalam perlaksanaan pemerintahan berkebajikan. Kalau dari dalam konteks islam pula, pembelajaran itu di kira sebagai satu ibadah. Maknanya kerajaan Negeri Kedah yang melaung-laungkan bahawa mereka memperjuangkan islam ternyata indah khabar dari rupa.   

Tiada ulasan: