Rabu, 18 Mei 2011

TAHNIAH PEMUDA PBB 'SARAWAK MANSANG'


Francis Siah, orang yang sekarang ini hangat diperkatakan di Sarawak yang dikatakan cuba untuk membuat rusuhan sekiranya YAB Tan Sri Taib Mahmud tidak melepaskan jawatan sebagai Ketua Menteri Sarawak.
Beliau di katakan kecewa setelah kalah dan hilang deposit semasa PRN Sarwak baru-baru ini nampaknya sengaja mencari publisisti murahan.
Manakan tidak beberapa pemuda PBB kawasan tampil membuat laporan polis dan mendesak pihak polis untuk menjalankan sisatan dengan kadar segera apa bila mendapat tahu bahawa Francis Siah akan mengadakan rapat umum untuk menggulingkan Ketua Menteri.
Ini nampaknya amat serius kerana melibatkan isu keselamatan Negara. Kalau nak diikutkan memang patut pun dia kalah dan hilang wang pertaruhan jika ini yang cuba dilakukan oleh beliau.
Seperti yang semua pembaca ketahui Ketua Menteri akan melakukan rombakan Kabinet Sarawak dalam tempoh terdekat, tidak perlu untuk mengadakan demonstrasi atau rapat umum untuk menjatuhkan beliau. Apa yang di kesali di sini, Francis Siah seperti orang hilang akal hingga sanggup meletakkan keselamatan Negara sebagai percaturan dalam politik beliau.
Adakah kemungkinan besare beliau telah di beli oleh sesetengah pihak untuk mencetuskan propaganda murahan seperti ini?
Bagi sangkakala pula, orang sebegini tidak layak untuk di beri tempat bukan sahaja di kalangan masyarakat tapi dalam Negara ini. Sangkakala juga mengucapkan tahniah kepada pemuda PBB yang begitu berani untuk mengekang perbuatan pengkhianat gila ni. Tahniah sekali lagi di ucapkan.


Tiada ulasan: