Khamis, 11 September 2014

HARAP MUKA LAWA TAPI BODOH #langkahkajang #sultanmurka

Kalau tengok dari segi rupa paras memang le tak dinafikan bahawa budak perempuan ni memang boleh dikategorikan sebagai pempuan comel.

Tapj kalau nak diambil kira pula daru segi pemikiran, Sangkakala tak nampak bahawa budak ni mempunyai akal fikiran yang waras atau bijak.

Siapa yang Sangkakala maksudkan? Syefura Othman atau Rara, gadis yang sanggup melacurkan perjuangan bangsanya semata mata untuk mencari populariti.


Kenapa Sangkakala kata budak perempuan ni takde akal? Cuba baca balik apa yang ditulis dengan menggunakan hashtag sepertimana dalam gambar diatas.

Rara menulis bahawa #sultanbukantuhan kan?

Jadi di sini Sangkakala nak tanya, siapa yang menggangap bahawa Sutan itu Tuhan? Dan apa sebab Rara perlu menulis begitu?

Mungkin juga untuk melihatkan bahawa beliau kini pejuang kebebasan hak sama rata diantara rakyat Malaysia tapi apa yang lebih penting ialah, kebodohan beliau jelas terpampang apabila kenyataan itu dibuat.

Raja atau Sultan adalah simbol kepada pemerintahan dan sebagai simbol bagi Sangkakala kita perlu hormati tambahan pula, setiap Sultan atau Raja adalah Ketua kepada Agama Islam di Malaysia dan ianya termaktub didalan perlembagaan negara.

Kalau ini pun Rara tak boleh nak fikir maka tepat lah seperti apa yang Sangkakala katakan tadi bahawa beliau tidak mempunyai akal yang cukup walaupun memiliki wajah yang comel.

Jangan marah haaaa......

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

comel ke?? Aku rasa nenek aku masa muda dulu lagi comel dari minah keminih ni

ISAC berkata...

Anwar pun bukan tuhan...

Cucu India mualaf lagi...

Jadi apa perlu kita bermati-matian mahu jadikan di PM Malaysia???

Tanpa Nama berkata...

Anak sape lah ni .buat malu mak bapak saje, Anak melayu lebihkan cina ,

Tanpa Nama berkata...

Jangan nanti pi minta bantuan MARA untuk hantar adik belajar kat USA macam Nizar Jamaludin (MB Perak) sudah lah. Buat malu muka saja. Kau ingat Guan Eng nak bagi scholarship kat orang Melayu ke? Yayasan Negeri Pulau Pinang tak bagi bantuan biasiswa kepada sekerat Melayu pun walaupun ada lebih 50% Melayu di Pulau Pinang kau tak tau ke. Kesemuanya diberi pada orang cina.

Bodoh betul budak ni, otak selut macam Anwar Haramjadah. Ada cara lain lagi nak cari makan. Bila sujud (kalau sembahyanglah), ingat tuhan. Logik ke nak bagi samarata dengan cina sedangkan raja-raja melayu bersetuju membentuk Persekutuan Tanah Melayu dengan memberi kerakyatan kepada kaum pendatang dengan syarat ada hak keistimewaan kaum bumiputra. Kalau tidak raja/sultan berhak untuk tidak mau bergabung dalam Malaysia seperti Brunei. Contohnya Sultan Selangor mempunyai hak untuk tidak mahu menyertai Persekutuan Tanah Melayu dan menghalang kaum pendatang menjadi rakyatnya. Kenanglah sikit pengorbanan sultan2/raja2 Melayu. Gunalah otak sikit.

Tanpa Nama berkata...

akibat ajaran songsang anwar...buka alquran dan baca pasal pemerintahan...raja itu ada, pemimpin lain tu ada, dalam kontex Malaysia, raja adalah raja macam cakap tok guru nik Aziz..yang menjaga ugama islam setiap negeri, kalau kamu calun murtad, kamu boleh tolak sultan..budak hingusan baru nak main politik..bakal menjual ugama bangsa dan Negara..

Tanpa Nama berkata...

pejuang kebebasan hak sama rata diantara rakyat Malaysia

Betui kah???
Dah kahwin kah???
Kalau dah kahwin, boleh kah kita bagi hak sama rata??? ini kah perjuangan kebebasan kamu??? rasakan lah pd anak2 lelaki kamu, kemudian...baru kamu berikan pd seluruh rakyat Maaysia.
Macam mana setuju.
Kan itu juga hak sama rata.

AkuAnakMalaysia berkata...

Kasihan budak perempuan ini. Jiwa gelojaknya tidak dapat merasai siapa musuh siapa pelindung. Dia celik mata lahir ke bumi bertuah ini dalam dakapan nikmat.
Semiskin mana mak bapak dia takkan sesusah mereka yang berjuang di zaman 1948 dan di zaman tanah tercinta ini diuji dengan perosak dan pembelot.

Kasihan budak ini dia langsung tidak boleh hidu dikelilingnya siapa mereka2 ini. Mak bapaknya tak pernahkah menceritakan tentanh sejarah. Tentang nilai tanah air ini. Atau mungkin mak bapaknya sebahagian dr perosak2 negara.

Tiada siapa mengaggap Sultan itu Tuhan. tapi dr kalangan manusia kita hormati mereka sebagai Institusi pewaris tanah Melayu ini, Raja dan Sultan merekalah yng mewarisi tanah air ini buat generasi kita.

Tanpa penguasaan dan wilayan yang mereka pernah kuasai, apakah negara ini seperti sekrang?
Apakah tanah kosong akan terbiar selama beribu tahun dlu tanpa diusin sesiapa.. dan kita celik mata ada orang luar dtg dn serah tanah ini pd kita??

kau jawab lah wahai perempuan mentah alat perkakas DAPperosak.

Bila ditanya kenapa kita perlu hormat Sultan dan Raja.. inilah alasan kita. Selain ia termaktub dlm perlembagaan.. jauh di sudut hati aku kenang sejahat2 mereka, telah mereka warisi tanah warisan ini buat kita untuk dijadikan sebuah negara merdeka..


Kau akan terima balasannya suatu masa nantu wahai YOUNG SYEFURA!!

Tanpa Nama berkata...

Barua DAP dr pompuan Melayugedik yg akal bodoh nafsu je besar.
Celik2 mata betina ni dh ada kemudahan.. dh boleh rasa internet.. mak bapak betina ni xpernah cerita pada dia pasal Sejarah?

atau mak bapak dia ni ada campur gaul dgn komunis.

Tiada siapa dr kalangan kita anggap Sultan itu Tuhan. Itu bodoh sebodoh2 manusia. Tp dr kalangan manusia kita ada letak penghormatan pd suatu institusi yng mewarisi tanah air ini utk kita. termasuklah kau wahai betina

Jane Duncan berkata...

ilmu tak cukup, tapi dah nak jadi hero! yang pelek nak runtuhkan institusi yang selama ini melindunginya111