Ahad, 28 September 2014

CEC DAP PERLU DIADAKAN SEMULA

Pemilihan ahli jawatankuasa kebangsaan DAP perlu diadakan semula dan ROS perlu mengarahkan parti berkenaan untuk melakukannya.


Ini menurut apa yang dikatakan oleh bekas Ahli Parlimen WangsaMaju Wee Choo Keong.

Rupa rupanya, 120 cawangan dalam DAP masih belum disahkan pendaftarannya oleh ROS dan kalau nak diikutkan dengan undang undang, setiap cawangan yang belum disahkan pendaftarannya oleh ROS, maka cawangan tersebut tidak boleh mengundi.

Jadi disini, 120 cawangan yang masih belum mendapat pengesahan pendaftaran daripada ROS juga telah mengundi pada pemilihan CEC yang lepas hingga Lim Guan Eng berjaya memegang semula jawatan Setiausaha Agung DAP.

Agaknya kalau UMNO yang buat begitu, sudah pasti akan ada ramai yang melompat sakan dan memekak melalak macam orang gila mendesak ROS mengadakan semula pemilihan dan Sangkakala yakin bukan hanya desak pemilihan semula malah mungkin akan ada juga yang meminta supaya UMNO dibubarkan.

Tapi dalam kes ini nampaknya semua dia seribu bahasa dan seolah oleh melihat perkara ini tidak berlaku.

Mana dia ahli PKR dan PAS yang selama ini akan menyalak sayup memeperlekeh pemerintahan Barisan Nasional? Semua dah kecut agaknya maklumlah, ramai yang menjadi kaki kipas dalam kedua dua parti tersebut.


Tiada ulasan: