Selasa, 29 Julai 2014

RAFIZI SOTONG DAH MULA KELAM KABUT LANGKAH KAJANG TAK MENJADI

Pengarah strategi PKR nampaknya dah kelam kabut apabila satu perbincangan dalam group whatsapp jawatankuasa PAS pusat bocor dan tersebar ke laman media sosial.


Rafizi yang mungkin dapat melihat printscreen Group Whatsapp tersebut mula bertanya kepada Haji Hadi selaku Presiden PAS tentang adakah PAS akan mengambil tindakan terhadap Dr Zuhdi yang mencadangkan agar PAS bergabung dengan UMNO di negeri Selangor.

Yang si Sotong ni beriya sangat nak campur urusan parti orang buat apa? Adakah Rafizi berjawatan Presiden dalam parti pakatan hingga membolehkan beliau menyoal seorang presiden sebegitu?

Ingat sikit la, awak tu berhingus lagi bro,
tak payah nak beriya sangat bertanya sampai macam tu, atau adakah Rafizi sudah mula rasa bersalah apabila langkah Kajang yang beliau ciptakan sudah memakan diri sendiri apabila Hadi dan Nik Aziz serta Menteri Besar Kelantan menyatakan sokongan terhadap Menteri Besar Selangor?

Langkah Kajang yang dicipta oleh Rafizi sebenarnya bukanlah untuk mencari jalan bagaimana untuk merampas kerajaan Malaysia tetapi ianya adalah untuk menjatuhkan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor dan digantikan dengan Wan Azizah sebagai Menteri Besar yang baru.

Tapi percaturan kali ini dilihat kesilapan besar Rafizi kerana Khalid secara terang terangan mengatakan bahawa beliau tidak akan melepaskan jawatan sebagai Menteri Besar.


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Oh...rupa rupanya, sesiapa yang lubang taiknya ditibai oleh si JUBS masa muda2 dulu dan tidak melaporkannya, peluang untuk mendapat jawatan dalam PKR dan meroyan tak tentu arah adalah sugguh cerah!

Tanpa Nama berkata...

I would prefer PAS and DAP work together and kick out Anwar.

Tanpa Nama berkata...

When push comes to shove, the Malays (PAS+UMNO) will get together and form the next Selangor government. There is no way PAS and DAP can work together because of ideological differences. The Ulamaks will prevail over the Anwarinas in PAS and DAP had better watch out. It wasn't such a good idea for DAP to raise issues sensitive to Muslims all this while!

Tanpa Nama berkata...

PAS dan UMNO elok bergabung untuk kebaikan orang Melayu. PAS tak perlu setia pada DAP kerana perjuangan berbeza. Jika TGNA bantah boleh buang saja dia. Jika ada kumpulan Anwarinas tak setuju buang mereka juga. Jangan simpan orang macam tu. Mereka bangsa saja Melayu tapi hati tidak. Orang PAS tentu sudah sedar sekarang bahawa mereka digunakan oleh DAP untuk mereka memerintah suatu hari nanti. Masa itu pasti habislah kepentingan Melayu. Dia akan rampas seperti berlaku diSingapura. Kini orang Melayu Singapura sekadar berniaga gerai sahaja dan jika kerja kerajaan ada had pangkat tertinggi untuk mereka. Mahukah orang Melayu Malaysia jadi macsm tu? Orang2 kanan PAS yg sokong DAP itu ada kepentingan jangka pendek mereka. Mereka mahu jadi Menteri sahaja. Yg digunakan adalah penyokong2 mereka sahaja. Kelak penyokong2 ini akan ditinggalkan terkial2 sendirian. Orang DAP jangan diharap nak beri pertolongan. Mereka akan ditekan hingga punah ranah...itu yang DAP mahu terjadi kepada orang Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Benar ulasan anda ini..kembalilah kepangkal jalan,mari bangsaku semua kita bersatu lupakan sengketa lama buka lembaran Baru diAidilfitri ini bergabung MELAYU(PAS & UMNO)utk menyenyapkan kafir dap n bangsa pkr xkenang budi ini.