Rabu, 9 Julai 2014

OH ARTIS !!! BERTUDUNG KERANA ALLAH ATAU KERANA POPULARITI ???

Dah macam jadi trend artis zaman sekarang bila memulakan langkah baru seperti berhijab akan dimaklumkan ke seluruh pelusuk dunia kononnya mereka telah mendapat hidayah untuk bertudung.

Bagi Sangkakala, ini adalah sesuatu yang memalukan apatah lagi artis aetis berkenaan sememangnya beragama Islam dan sepatutnya mengenakan tudung untuk menutup aurat.

Sepatutnya yang mengatakan mereka mendapat hidayah ni hanyalah orang kafir yang mahu memeluk agama Islam dan bukannya orang Islam yang sepatutnya mengenakan tudung bagi menutup aurat.

Tapi ada kemungkinan juga yang para para artis ini kadang kadang mahukan populariti dan perhatian  dari masyarakat atau peminat maka mereka mula mengatakan bahawa mereka berhijab atau mengenakan pakaian menutup aurat apabila mendapat hidayah.

Sudah sudah lah tu, hidayah diturunkan setiap hari oleh Allah kepada otang Islam dan umat manusia, mahu atau tidak sahaja yang menentukan sama ada kita mahu berubah ataupun sebaliknya.



4 ulasan:

profit berkata...

Sepatutnya kita bersyukur artis2 kita hendak bertudung.Itu satu permulaan,tidak kira kerana Allah atau populariti.Bukan nya mengutuk.

Tanpa Nama berkata...

Profit 9 awak bc ketidak yang ditulis sangkala? Atau bc tajuk saja? Sebelum nak tulis atau komen sebaiknya bc dulu dan kalau tak faham tinggalkan email nanti sangkala mungkin akan tulis rumusan kepada anda. Aduiyai!! Jangan gopoh nak jadi hero! Biasanya hero hindustan yang kena tembak masih hidup hero2 yg lain mati dulu sebelum tembak.. bila bc komen anda lagi lawak dari bc buku majalah lawak..hahaha

Tanpa Nama berkata...

Kau takleh eh orang bagi negative feedback pasal tulisan blog kau. Betul apa dia comment. And I'm sure he has read everything in here. Kalau tak boleh terima pandangan, private kan jelah blog kau. Haa baca sorang2

Tanpa Nama berkata...

Betul la apa profit 9 ni comment. Yg sibuk nak kutuk apahal. Kalau pun artis pakai tudung because of popularity, it's between that person and Allah. You tahu ke niat diorang? Bomoh? Boleh baca apa dlm hati org? This might be the first step to be a good Muslim, to cover what should be covered. So let them be. You should encourage not kutuk.