Isnin, 30 Januari 2017

AKHIRNYA @ZainudinMaidin AKUI ADA KERUGIAN DALAM BANK NEGARA @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal

Bekas Menteri Penerangan Malaysia dizaman Tun Mahathir melalui laman twitternya mengakui bahawa berlaku kerugian dalam Bank Negara yang melibatkan wang bernilai AS 10 billion.


Yang paling kelakarnya Zainudin mengatakan bahawa itu adalah jumlah kerugian dan bukan dicuri.

Sangkakala nak juga tanya pada otai penulisan ni, adakah Tun Mahathir menggunakan duit beliau sendiri pada ketika itu?

Lagi satu, dalam laporan CIA hanyalah mengatakan dalam Bumiputera Malaysia Finance Berhad atau Bank Bumiputera tapi kenapa Zainudin mengatakan kerugian dalam Bank Negara? Adakah kerugian lain yang tidak kita semua ketahui berlaku.

Wang dalam Bank Negara bukanlah hak mutlak Perdana Menteri dan Bank Bumiputera Malaysia Berhad juga bukanlah milik Tun Mahathir.

Walau apa pun, Sangkakala ucapkan tahniah dan terima kasih kepada Zainudin Maidin yang mengakui bahawa terdapat kerugian dalam Bank Negara Malaysia dibawah pemerintahan Tun Mahathir dan USD 10 billion tu pada hari ini nilainya lebih kurang RM 43 billion.

Nampaknya dengan mengatakan bahawa Tun Mahathir sebagai pakar ekonomi hanyalah sia sia kerana gagal membawa keuntungan kepada negara malah wang negara lesap kerana dagangan yang terlindung.

Satu lagi pertanyaan, jika ada keuntungan, adakah keuntungan itu akan dimasukkan ke dalam Bank Negara Malaysia atau masuk ke akaun lain? Sekadar soalan.



Tiada ulasan: