Isnin, 23 Januari 2017

ISU 6.6 PERATUS !! I KENAPA CYTRO PERLU MELOMPAT ?? @NajibRazak @zahid_hamidi @tunfaisal

Hari ni Sangkakala nampak dalam media sosial begitu tular dengan isu yang dihangatkan tentang peratusan 6.6 peratus penggiat media sosial pro kerajaan yang dikeluarkan oleh Timbalan Perdana Menteri.

Ada sesetengah yang mengatakan bahawa kenyataan Zahid itu tidak tepat dan tidak benar malah ada juga dikalangan pembangkang yang sudah mula mengatakan bahawa Zahid sudah mula untuk mengaibkan Perdana Menteri.


Sebenarnya berapa orang yang faham tentang isu yang diperkatakan oleh YAB Timbalan Perdana Menteri dalam program wanita UMNO kelmarin di PWTC?

Baik, disini Sangkakala nak maklumkan sedikit maklumat tentang apa yang disebut sebagai 6.6 peratus.

Zahid menerima laporan bahawa sekarang ni jumlah penggiat maya yang mempertahankan kerajaan dari serangan pembangkang adalah bernisbah 1:15, ini bermaksud bahawa setiap seorang penggiat media pro kerajaan perlu berdepan dengan lima belas orang cytro pembangkang.

Bagi Sangkakala, nisbah ini adalah sesuai di terima memandangkan memang kini cytro pro kerajaan akan berhadapan dengan sekumpulan cytro pembangkang dalam media sosial.

Ini dapat dilihat apabila cytro pro kerajaan akan menerima pelbagai hentaman jika cuba mempertahankan kerajaan dan ianya bukan dalam jumlah yang sedikit.

Apa yang berlaku seterusnya ialah kekalahan dapat dilihat kepada pihak pro kerajaan.

Dalam pemerhatian Sangkakala, Zahid cuba menyampaikan bahawa kita (UMNO) perlu menambah bilangan penggiat media sosial paling tidak dengan nisbah 10:15 dimasa akan datang dan barulah ianya dapat memberikan impak terhadap jawapan atau tangkisan terhadap tohmahan yang dilemparkan oleh pihak pembangkang.

Nisbah 1:15 adalah bersamaan dengan 6.6 peratus dan ini dikeluarkan oleh kajian yang dibuat oleh sebuah Universiti dan nisbah ini juga membuatkan persespsi negatif dari pembangkang tersebar dengan cepat dan menular dengan pantas dikalangan pengguna media sosial.

Jadi disini, pihak yang berkenaan dan dipertanggungjawabkan untuk mengelola media sosial bagi pihak UMNO dan Barisan Nasional perlu bertindak dengan lebih agresif bagi menambah bilangan penggiat media sosial pro kerajaan bagi menjawab tohmahan serta melebarkan sebaran tentang program program kerajaan.

Maka dengan itu, tohmahan dan persepsi negatif yang cuba dilemparkan oleh pihak pembangkang dapat dipatahkan.


Tiada ulasan: