Selasa, 16 Ogos 2011

KERAJAAN PULAU PINANG MENCABAR KEWIBAWAAN ORANG ISLAM

Apa dah jadi di Pulau Pinang? Bacaan Al-Quran sudah di larang menggunakan pembesar suara. Adakah ini petanda awal yang Pulau Pinang bakal menjadi seperti negara Singapura.

Sangkakala masih teringat lagi kata-kata mantan timbalan ketua menteri satu semasa berceramah di pilihanraya kecil Merlimau Melaka. Beliau telah mendedahkan mengapa beliau mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan sebagai timbalan ketua menteri Pulau Pinang.

Menurut kata beliau dalam ceramah tersebut, beliau telah di panggil oleh Ketua Menteri untuk bertemu kerana ada perkara penting yang hendak dibincangkan. Apabila beliau sampai ke tempat yang di janjikan untuk bertemu Ketua Menteri PP telah membawa 2 orang usahawan cina bersama-sama beliau. Dalam pertemuan tersebut, Ketua Menteri telah mengarahkan beliau untuk meluluskan pemberian tanah wakaf untuk kegunaan tanah perkuburan orang islam kepada usahawan tersebut.

Ketua Menteri memberi alasan bahawa pemberian ini adalah sebagai membalas budi dan jasa kepada usahawan tersebut yang membantu mereka dari sudut bantuan kewangan semasa PRU12 yang lepas.

Sangkakala juga teringat satu masa dulu salah seorang exco kerajaan negeri Selangor telah mengeluarkan kenyataan bahawa azan subuh mengganggu orang bukan islam tidur pada waktu subuh dan ini telah menaikkan kemarahan umat islam di seluruh negara.

Kini Pulau Pinang pula ingin melarang bacaan ayat-ayat suci al-quran menggunakan pembesar suara.

Apa pula kata PAS yang selama ini melaung-laungkan bahawa mereka adalah pejuang islam sejati dan mereka Parti mereka adalah parti islam?

Sehingga kini masih belum ada apa-apa lagi kenyataan dari pihak kepimpinan tertinggi PAS.

Sangkakala rasa mereka akan terus menyepi tanpa mengeluarkan apa-apa kenyataan kerana bimbang akan tindakan yang di ambil oleh DAP memandangkan DAP mempunyai kerusi majoriti di parlimen.

Kepada rakyat-rakyat Pulau Pinang, ini adalah satu pengajaran dan beringatlah semasa pilihanraya yang ke 13 nanti..

Tiada ulasan: