Sabtu, 20 April 2019

ZAMAN MILENIUM !! PEREMPUAN DALAM TABUNG HAJI JUGA JADI PENIPU !! @NajibRazak.@Zahid_Hamidi

Sangkakala ada terlihat infografik dalam media sosial yang menggambarkan seorang wanita yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Risiko, Audit dan Tadbir Urus Tabung Haji mengatakan bahawa selepas Tabung Haji memberikan hibah sebanyak 1.25 peratus, sebanyak 3600 akaun baru dibuka dalam Tabung Haji.


Nilai bagi akaun akaun yang baru dibuka ini pula adalah sebanyak RM 307 juta yang mana jika dibahagikan satu satu akaun berkenaan adalah melebihi RM 80 ribu bagi setiap satu akaun.

Kalau nak menipu pun agak agak la, dah berumur kot, ada title Dato lagi, jangan sebab nak selamatkan diri dan kerjaya sampai sanggup menipu.

Pembukaan akan baru Sangkakala tak berapa nak percaya tapi ada sorang kawan Sangkakala yang berkerja dalam Tabung Haji kata selepas tabung haji bagi hibah 1.25 peratus, secara purata sehari tak kurang dari 5 akaun akan meninggalkan baki untuk menunaikan haji.

Tindakan penyimpan mengeluarkan duit dari akaun mereka tidak dapat dibendung lagi, malah ada cawangan cawangan tabung haji mengalami penyusutan mendadak.

Tambahan pula apabila Lim Guan Eng yang tiada kena mengena dalam hal ehwal Tabung Haji kini sudah mula campur tangan dalam pengurusan orang islam menunaikan haji ke Mekah.



Tiada ulasan: