Ahad, 16 Februari 2014

#PRKKajang #Kajang DAGING BABI DEPAN MASJID !!! KENAPA NAK KECOH KECOH ???

Kecoh hari ni apabila seketul dagng dipercayai daging babi diletakkan dihadapan pintu masuk masjid di kampung ceruk tok kun Pulau Pinang.

Masalahnya kenapa nak kecoh kecoh, itu kata seorang facebooker yang mungkin juga dikalangan Red Bean Army melalui akaun facebook.

Kita biarkan Red Bean Army tu meroyan sorang sorang dalam facebook.

Sekarang Sangkakala nak berbalik kepada daging babi tadi yang telah terletak dihadapan pintu masuk masjid.


Dengar kata masjid tersebut tidak jauh daripada rumah Anwar Ibrahim, tapi takkan Anwar hanya diamkan diri tentang perkara yang Sangkakala rasa sebagai penghinaan yang amat melampau.

Atau pun ada kemungkinan juga ianya dilakukan oleh orang orang Anwar sendiri untuk mencari populariti untuk menghadapi pilihanraya kecil DUN Kajang yang akan berlangsung pada 23 mac nanti.

Semua perkara ini tidak mustahil bukan? Tapi Sangkakala melihat dari sudut yang lain pula.

Sangkakala yakin yang Anwar tidak akan bersuara tentang permasalahan atau penghinaan kerana hendak menjaga undi dari bukan Melayu.

Cuma apa yang Sangkakala nak katakan atau nasihat kan kepada penduduk Kajang yang akan membuang undi pada 23 mac nanti supaya melihat perkara ini dengan lebih serius.

Kalau dikampung halaman beliau sendiri,  permasaalahan ini tidak diambil kira, adakah permasaalagan di tempat lain juga akan dianbil berat?

Sangkakala tak yakin perkara itu boleh berlaku, tapi keputusan terletak ditangan para pengundi Kajang sendiri sama ada mereka mahu diberi perhatian atau di tinggalkan oleh Anwar jika beliau atau seaiapa sahaja dari pakatan pembangkang memenangi pilihanraya kecil tersebut.

Tiada ulasan: