Jumaat, 28 Februari 2014

POLITIK | KENYATAAN ROSMAH YANG SELALU DIPUTAR BELIT OLEH PEMBANGKANG !!!

Memang jika dah dinamakan pembangkang mereka tetap akan membangkang tidak kira satu perkara itu benar atau sebaliknya.

Kenyataan isteri Perdana Menteri tentang masa beliau untuk beriadah amat terhad juga telah dijadikan sentimen untuk mewujudkan persepsi negatif kepada masyarakat.

Ikuti kata kata isteri Perdana Menteri dalam ucapan beliau yang diputar belitkan oleh harakahdaily..

Klik gambar untuk video

Harakah telah mempertikai kenapa Datin Seri Rosmah Mansur menyibukkan diri untuk berjumpa dengan rakyat sedangkan beliau hanyalah isteri seorang Perdana Menteri.

Sangkakala nak bagi tau sikit la pada editor bangang yang menulis artikel tu.

Adalah lebih baik Datin Seri Rosmah menyibukkan diri berjumpa dengan rakyat daripada pemimpin Pakatan yang sibuk melayan isteri sampai tiga empat orang sampai takde masa untuk berjumpa dengan rakyat.

Itu belum termasuk lagi nak melayan janda kat dalam hotel sampai terlupa atau tak nampak kamera kat depan masa pakai seluar dalam.

Sepatutnya kita semua bangga apabila isteri Perdana Menteri sentiasa bersama dengan rakyat dan membantu Perdana Menteri untuk bertemu dengan rakyat.

Cuba kita lihat pemimpin pembangkang pada hari ini, ada tak mereka turun berjumpa dengan rakyat? Sebagai contoh Sangkakala berikan disini, isteri Nik Aziz yang tertahun tahun menjadi Menteri Besar, ada tak turun untuk berjumpa dengan rakyat?

Jawapannya tiada, dan kenapa bila isteri Perdana Menteri turun bertemu dengan rakyat ianya menjadi pertikaian?

Ini semua ibarat satu jari menunding kearah orang, tiga jari menunjuk diri sendiri dan bagi Sangkakala, jika hanya kepimpinan pakatan turun itu pun sekali sekala bertemu dengan rakyat dan isteri mereka tidak langsung mahu berjumpa maka akan terjadilah pelbagai cerita.

Sangkakala berikan lagi contoh disini, jika Ustaz Badrul Amin membawa isteri beliau untuk bersama sama dalam program bertemu dengan rakyat, sudah pasti isteri beliau yang memberikan kaunseling kepada wanita tersebut dan ustaz Badrul Amin tidak akan ditangkap khalwat bersama wanita tersebut pada jam 3 pagi di Kuantan.

Oleh kerana isteri isteri beliau tidak turun bersama sama, maka beliaulah yang memberikan KAUNSELING kepada wanita tersebut, katanya la.

Begitu juga dengan Mustafa Ali, kalau isteri beliau mengikuti beliau kemana mana, maka sudah pastilah video beliau bersama isteri yang akan dirakam dan disebarkan oleh penggiat media dalam rangkaian media sosial dan bukanlah dengan janda yang keluar.

Tapi semua itu berlaku sebaliknya kerana kepimpinan pakatan sebenarnya hanya berpolitik sendirian tanpa ditemani oleh isteri masing masing hingga mereka terlupa bahawa mereka sudah beristeri ataupun memang sengaja tidak mahu isteri masing masing terlibat supaya kemungkaran mereka tidak terbongkar.

Begitu juga yang berlaku diantara Mat Sabu satu masa dulu, kalau isteri beliau turut sama, maka sudah pasti beliau takkan sapu isteri rakan beliau sendiri dalam rumah Normah sendiri kan?

Sangkakala rasa bangga dengan Datin Seri Rosmah yang sanggup untuk meninggalkan hobi dan masa beliau untuk bersama dengan rakyat dan ini perlu dicontohi oleh isteri isteri pemimpin yang lain.

Jangan jadi macam isteri pemimpin pembangkang yang selalu diperdaya oleh suami masing masing yang dikatakan terlalu sibuk melayan rakyat rupanya sibuk melayan isteri angkat.



Tiada ulasan: