Sabtu, 6 Oktober 2012

YANG MANA SATU BETUL NI

Apa bila UMNO mengatakan bahawa parti itu akan menjaga orang Melayu, PAS menyangkal hingga Mursyidul Am PAS mengatakan bahawa beliau bukanlah orang Melayu.

Kini Ahli Jawatan Kuasa Pusat PAS mengatakan bahawa PAS akan menjaga orang Melayu jika UMNO kalah pada PRU 13 nanti.

Persoalannya boleh ke PAS menjaga kepentingan orang Melayu seperti mana yang dikatakan oleh ustaz Idris Ahmad ini?

Untuk menjaga kepentingan Islam sahaja DAP sudah memberontak hingga Karpal Singh terpaksa mempertaruhkan mayat beliau kepada PAS untuk dilangkah.

Mungkin kenyataan ini nanti akan menjadi isu kepada ustaz Idris Ahmad, sepertimana pemimpin pemimpin PAS yang lain yang lantang bersuara untuk penyatuan Melayu Islam akhirnya terkubur di tengah jalan.

Atau mungkin juga kenyataan ini adalah untuk memancing undi orang Melayu yang akhirnya akan terbiar disebabkan oleh kekangan yang di lakukan oleh DAP.

Kita semua tahu bahawa semenjak PAS bersama sama dengan DAP dan PKR, parti itu tidak lagi mengikut landasan perjuangan mereka yang terdahulu, banyak perkara serta perjuangan PAS telah terpesong akibat dari mengikut telunjuk DAP dan PKR semata mata untuk mendapat tempat di Parlimen.

Janji janji PAS kini hanyalah omongan kisong yang hanya berdentum dentam berbunyi ibarat guruh di hari mendung namun akan lenyap apabila mentariterik muncul kembali.

Yang menerima bahang dari keterikan mentari ini sudah pastilah orang orang Melayu yang akhirnya akan mati kehausan setelah dibiarkan terjemur oleh DAP yang selama ini memang amat memusuhi orang ornag Melayu.

Mungkin artikel ini bersifat rasis, tetapi ini adalah kenyataan yang perlu kita semua fikirkan.

Seperti yang telah terjadi pada tanggal 13 Mei 1969, yang mencetuskan huru hara hingga terjadinya peristiwa berdarah siapa?

Itu mungkin akan terjadi lagi jika DAP menjadi kuasa besar walaupun pihak Pakatan Rakyat mengatakan bahawa Anwar Ibrahim alan menjadi Perdana Menteri jika PR menakluki Putrajaya.

Sekadar menjadi Perdana Menteri boneka yang boleh diibaratkan sebagai kerbau dicucuk hidung yang akan ditarik oleh DAP dan Anwar menurut sahaja kehendak mereka walaupun terpaksa menggadai maruah bangsa sendiri.

Kerana apa semua ini Sangkakala katakan, Anwar hanya inginkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan mungkin juga kerana ada janji yang telah dibuat dalam soal itu.

Tiada ulasan: