Isnin, 15 Oktober 2012

RETORIK ANWAR MAKIN TERSERLAH HINGGA JADI MUNAFIK

Anwar Ibrahim dalam ceramahnya di Lahad Datu Sabah menagatakan bahawa beliau memperjuangkan menentang pemimpin kerajaan yang zalim.

Ianya ditujukan tepat kepada UMNO dan beliau mengatakan bahawa kenaikan harga barang adalah disebabkan oleh kepimpinan Kerajaan Barisan Nasional.

Mungkin mendengar ayat ayat yang dikatakan oleh Anwar ini ramai dikalangan pengikut pembangkang yang mengatakan bahawa ianya benar.

Cuba kita renung dan kaji semula siapa Anwar sebelum beliau di penjarakan dahulu.

Beliau juga oernah memegang jawatan Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri di zaman Tun Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri dulu.

Semasa beliau memegang jawatan Menteri Kewangan, beberapa kali juga harga barangan telah dinaikkan dan alasan beliau semasa membentangkan bajet dimasa itu ialah untuk mengurangkan kadar subsidi kerajaan bagi meneruskan agenda penbangunan negara.

Kenapa pada masa itu Anwar tidak mengekalkan harga barangan barangan tersebut atau mungkinkah selaku Menteri Kewangan beliau yang melakukan perkara seperrti yang beliau katakan di Lahad Datu itu.

Bagi Sangkakala, Anwar kena sedar bahawa setiap apa yang beliau katakan tentang Kerajaan Barisan Nasional sebenarnya adalah dimulakan oleh beliau dahulu dan kini beliau cuba untuk menegakkan benang yang basah demi untuk meneruskan agenda dimana beliau ingin menjadi Perdana Menteri sekaligus menggadai negara ini.

Tiada ulasan: