Sabtu, 20 Oktober 2012

DAP ANGGAP KAUM INDIA GANGSTER

Kenyataan yang dibuat oleh ahli parlimen Ipoh Barat, Lim Kit Siang dalam Malaysiakini menarik perhatian Sangkakala apabila beliau meminta supaya Suruhanjaya siasatan "berdaya tinggi" ditubuhkan untuk mengetengahkan isu kegiatan samseng melibatkan Pemuda India.

Bagi Sangkakala isu ini amat sensitif dimana Kit Siang seolah olah memberi bayangan dimana kaum India khususnya pemuda terlibat dalam kegiatan gengster secara berleluasa.

Kit Siang mungkin terlepas pandang dimana kegiatan AhLong dimonopoli pula oleh kaum cina tetapi memandang ianya sebagai kes terpinggir.

Kenapa perlu Kit Siang hanya menyebut tentang kegiatan gengterisma yang melibatkan kaum India? kerana bagi Sangkakala kegiatan ini tidak hanya melibatkan kaum itu bahkan ianya turut juga disertai oleh kaum kaum lain di negara ini.

Jika 'suruhanjaya' tersebut ingin ditubuhkan ianya perlu dibuat secara menyeluruh dan bukannya melibatkan satu kaum di negara ini.

Apabila Kit Siang menekankan bahawa ianya untuk kaum India maka Sangkakala beranggapan bahawa Kit Siang memandang kaum India ini seolah olah terlalu jahat di mata beliau dan ini adalah sesuatu yang tidak benar sama sekali.

Jika ditakdirkan Pakatan Rakyat memerintah Malaysia, mungkin nasib kaum India terutamanya pemuda akan dipinggirkan kerana dipandang jahat oleh DAP dan sekutunya.

Tiada ulasan: