Sabtu, 20 Oktober 2012

NIK AZIZ HANYA PENTINGKAN DIRI

Melihat kepada gambar sewaktu Nik Aziz Nik Mat melakukan solat secara bersendirian ini, jelas menunjukkan bahawa beliau hanya mementingkan diri beliau sendiri.

Mana tidaknya, dalam Islam itu sendiri digalakkan untuk solat berjemaah dan ianya lebih afdhal dan lebih 27 kali ganda pahalanya dari solat bersendirian.

Nabi Muhammad SAW yang merupakan seorang pemimpin Islam yang maha agung mengajak para sahabat dan pengikut Baginda untuk melakukan ibadah solat.

Tidak seperti Nik Aziz yang melakukan solat bersendirian sahaja tanpa dimakmumkan oleh pengikut beliau dan beliau membiarkan sahaja perkara ini berlaku.

Adakah Nik Aziz berpendaat bahawa sekiranya beliau seorang sahaja yang solag maka pengikut pengikut dan penyokong PAS akan terlepas dari dosa tidak bersembahyang?

Inikah contoh seorang pemimpin islam yang di julang sebagai ulamak oleh pengikut pengikut PAS?

Lagi satu pertanyaan yang boleh dibuat disini ialah, apakah taraf Nik Aziz hingga beliau solat pun dikerumuni oleh pengikut pengikut beliau?

Jika ini pemimpin yang di angkat oleh pengikut pengikut PAS, maka Sangkakala dapat merasakan bahawa satu kesilapan besar telah dilakukan oleh mereka dan janganlah kita juga mengikuti kesilapan demi kesilapan ini hanya semata mata untuk memuaskan nafsu beliau utnuk menjadi pemimpin dan akhirnya nanti kesalan demi kesalan menghantui kita.

Tiada ulasan: