Isnin, 31 Januari 2011

Normalas jadi pekerja KFC

Sangkakala ada terdengar berita yang mengatakan Normalas sedang mencari kerja di sebuah restoran makanan segera di Johor Bahru..betul ke ni? Kalau betul le macam tu, sangkakala rasa kerajaan perlu pertimbangkan semula untuk mengambil Normalas sebagai guru semula.

 Bukan ke profesion guru tu mulia disisi agama islam? Sangkakala bukan apa, cuma kesian pada Normalas yang menjadi mangsa akibat dari hasutan dan godaan PAS. Itu pun terpulang pada kerajaan sama ada nak pakai atau tidak nasihat dari Sangkakala ni.

Dalam kes suami dia lak maafkan je lah, itu pun bukan salah dia, dia terpaksa buat macam tu sebab risau akan keselamatan Normalas, maklumlah orang Pok Nik ni bukan boleh harap sangat, ini semua berpunca bila Pok Nik boleh mohon pada Allah kemaafan dan keampunan secara terus.

Alah macam kita minta ampun dan maaf di hari raya. Tu sebab dia takut nak biarkan Normalas pegi kempen sendirian "SAPA TAK SAYANG BINI OOI", kang ada lak yang amik kesempatan, dah le kawan tu muda, boleh tahan lak tu, silap2 Pok Nik pun tak tahan.

Tengok je macam ADUN Selinsing, bini orang pun jadi, dalam keretapi lak tu.

Contoh satu lagi baru2 ni, ada lak setiausaha PAS yang mengusahakan PASTI yang ditahan polis atas kesalahan mecabul kanak2 berumur 4 tahun dibawah jagaanya, budak pun jadi, nampak sangat puak2 PAS ni KEMARUK sangat.

Itu pun rasanya nanti Pok Nik boleh bermunajat mohon keampunan dari Allah supaya Setiausaha PAS ni diampunkan, lagi pun kalau ikut hukum HUDUD takde saksi tak boleh nak dakwa beliau atas kesalahan.

Apa nak jadi ngan Pok Nik ni?

Tiada ulasan: