Jumaat, 23 September 2011

WAJAH SEBENAR NIK AZIZ DALAM MENGELIRUKAN PENGIKUT PAS


Setelah begitu lama Nik Aziz menipu pengikut-pengikut PAS, kali ni baru lah terdetik di benak Sangkakala< adakah Nik Aziz benar_benar berjuang kerana islam atau kerana diri sendiri.

Sangkakala kata begitu setelah melihat sebuah kenderaan yang terpampang gambar Nik Aziz di cermin hadapan dan belakang kereta tersebut, seolah-olah mengagungkan Nik Aziz. Sedangkan kalimah Allah tidak pula kelihatan, adakah Nik Aziz sengaja membiarkan keadaan ini sehingga satu masa nanti dia akan disembah seperti Firaun?

Satu masa dulu kita dikejutkan dengan kenyataan Pengikut Al-Arqam yang begitu mengagungkan Allahyarham Ustaz Ashari atau Abuya sehingga ada yang sanggup meletakkan gambar beliau untuk ditatap sepanjang hari dengan dijanjikan balasan syurga oleh Allahyarham.

Nik Aziz juga mengikut jejak langkah pemimpin tersebut agaknya, hingga sanggup membiarkan gambar beliau di jadikan perhiasan di kenderaan pengikut-pengikut.

Tidakkah nanti satu masa sekiranya Nik Aziz meninggal dunia maka kubur Nik Aziz akan dijadikan sebagai tempat keramat dan nanti dijadikan tempat sembahan pula? Na'uzubillahiminzalik..sangkakala berharap agar perkara itu tidak terjadi.

Masa sekarang pun Nik Aziz berani mengatakan bahawa undi PAS masuk syurga apatah lagi nanti jika beliau meninggal dunia akan ada orang yang mengatakan jika hendak bertaubat pergi ke kubur Nik Aziz.

Apakah ini pemimpin yang mengatakan berpegang teguh dengan ajaran islam, sedangkan pengikut mengagung-agungkan gambar beliau masih lagi berdiam diri? setahu sangkakala, mengagungkan gambar atau patung, hukumnya adalah murtad, sama juga dengan menduakan Tuhan. astaghfirullahal azhim..taubatlah pengikut-pengikut PASD, kembalilah ke pangkal jalan.

Jangan kita leka dan lupa bahawasanya Syaitan itu boleh berupa-rupa kepada barang apa atau siapa yang dikehendakinya kecuali nabi Muhammad SAW. Mungkin juga syaitan itu kini menjelma sebagai Nik Aziz (seperti dalam gambar) siapa yang tahu. Menjelma untuk menyesatkan umat islam paling tidak memesongkan akidah umat islam di Malaysia.

Tiada ulasan: