Ahad, 25 September 2011

BILA DAH SELALU MEMBANGKANG INI LE KESUDAHANNYA



Ternyata Ketua Polis Negara lebih cerdik dari Mahfuz Omar (PAS). Ini berikutan Mahfuz menempelak KPN yang dikatakan menyokong kerajaan BN.

Dalam kenyataan KPN baru-baru ini yang mengatakan bahawa parti kerajaan akan kalah jika tidak menangani isu ISA dengan bijak.

Mahfuz dalam kenyataannya dalam akhbar Harakah menanyakan apa masalah kepada pihak polis sekiranya kerajaan kalah. Jawapan yang sudah pasti adalah jika kerajaan barisan Nasional kalah dalam PRU 13 nanti. Maka aklan tercetus huru hara di dalam Malaysia sehinnga akan membuatkan pihak polis berada dalam keadaan tekanan yang mana satu arahan perlu di ikut.

Apa yang menampakkan kebodohan Mahfuz ialah apabila KPN dikatakan menyokong kerajaan, sudah menjadi dasar PDRM akan mengikut kerajaan. Kerana gaji kakitangan pasukan polis itu dibayar oleh kerajaan dan bukannya semua parti termasuk pembangkang.

Mahfuz kena masuk sekolah semula dengan kenyataan yang di keluarkan. Dulu PAS mengatakan bahawa pihak polis melakukan tugas-tugas di bawah arahan BN, itu juga adalahkerana BN adalah kerajaan, takkan pihak polis nak ikut cakap Lim Guan Eng pulak.

Seperti yang kita lihat, setiap menteri besar tak kira dari kerajaan atau pembangkang, semuanya dikawal rapi oleh pihak polis, adakah itu menunjukkan bahawa pihak polis tidak menjaga keselamatan dan kepentingan pembangkang.

Bila dah selalu membangkang akhirnya Mahfuz jadi bangang!!!

Tiada ulasan: