Sabtu, 3 September 2011

AHLI PAS BENCI MAT SABU

Baru je pegang jawatan Timb.Presiden dah ramai ahli PAS mula benci dengan Mat Sabu.

Sangkakala ada berjumpa seorang pengikut PAS tegar yang dari dulu mmg menyokong kepimpinan PAS.

Apabila sangkakala tanya kenapa beliau begitu membenci abg Mat Sabu, barulah sangkakal tau yang pakcik ni adalah seorang anggota SC atau Special Constabel yang bertugas pada zaman jepun dan komunis dulu.

Beliau berkata, mungkin Mat Sabu ni lahir di negara lain atau mungkin juga beliau tidak merasakan bagaimana peritnya peperangan menentang jepun dan komunis.

Beliau juga mensihati Mat Sabu dengan mengatakan bahawa sarang tebuan jangan dijolok kelak nanti diri sendiri yang susah

Sangkakala berkata kepada pakcik ni, Mat Sabu kata komunis menentang polis dan askar yang bekerja dengan British pada masa tu sebagai contoh peristiwa balai polis bukit kepong Johor, polis tu semua kerkhidmat di bawah pemerintahan British.

Pakcik ni kata, jangan putar belit cerita, kerja atau berkhidmat dengan siapa itu bukan soal, apa yang penting, polis dan askar yang terbunuh atau yang tercedera dalam peristiwa bukit kepong adalah orang melayu.

Suruh Mat Sabu tengok balik sejak bila sukan polis ditubuhkan. Jangan kira British atau tidak.

Sangkakala bertanya lagi siapa yang sebenar-benarnya memerdekakan tanah melayu pada masa itu?

Pakcik ni mengakui bahawa allahyarham Tunku Abd Rahman dan sahabat-sahabat beliau yang pergi ke London untuk mendapatkan kemerdekaan dan bukan lah
Chin Peng, Rasyid Maidin atau Samsiah Pakeh yang pergi untuk mendapatkan kemerdekaan.

Apa yang sangkakala tau sekarang, Mat Sabu buta sejarah, buta hati, buta perasaan.

Orang macam ni yang di angkat sebagai pemimpin Parti? taubat la ahli PASn hentikan mengikut komunis zaman moden iaitu Mat Sabu.






Tiada ulasan: