Ahad, 25 Februari 2018

ADUN PAYA JARAS GELABAH RAHSIA TERBONGKAR @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal

Malam tadi keluar satu berita dalam Buletin Utama TV3 yang membongkar tentang permasaalahan tanah perkuburan di Paya Jaras tempat dimana ADUN dari PAS mendapat kemenangan dalam PRU yang ke 13 dulu.

Namun apabila permasaalahan ini diceritakan kepada umum, maka ADUN dari PAS, YB Mohd Khairuddin menyalak dalam FB kononnya selepas 50 tahun baru UMNO nak ambil tahu.


Sangkakala pun tak tau sama ada ADUN ni nyanyuk atau terlupa bahawa beliau adalah wakil rakyat kerajaan negeri yang ada sekarang dan permasaalahan tanah perkuburan tersebut adalah dibawah bidang kuasa kerajaan negeri.

Persoalannya kenapa YB Khairuddi mengatakan bahawa "setelah memerintah lebih 50 tahun memerintah?" Siapa yang memerintah kerajaan negeri sekarang ni? Barisan Nasional atau Pakatan yang dah mengusir PAS dari kepimpinan mereka di peringkat pusat?

Ini bukan kira siapa yang ambil peduli, ianya lebih kepada persoalan kenapa Yang Berhormat Khairuddin selama tahun menjadi ADUN tak peduli atau kisah tentang permasaalahan yang melanda.

Apabila ada pihak yang cuba untuk menyelesaikan masalah yang tidak diselesaikan oleh beliau selaku wakil rakyat, dah kata pula ambil berat isu kubur.

Untuk makluman pembaca, kemungkinan besar sebab tanah perkuburan ini adalah untuk orang yang dah mati sedangkan untuk yang hidup pun kerajaan negeri Selangor hari ni tak ambil peduli.

Sebagai contoh disini, ADUN BN pernah membawa usul memperkasakan mahkamah syariah negeri Selangor namun ianya ditolak oleh Speaker Dewan yang datangnya dari DAP.

Ini jelas menunjukkan bahawa untuk kepentingan orang Islam yang masih hidup juga tidak dipedulikan inikan pula untuk orang yang dah meninggal dunia.

Atau ada juga kemungkinan Wakil Rakyat yang mewakili Paya Jaras hari ini bukan datang dari Paya Jaras tetapi datangnya dari Bangi dan kebajikan untuk rakyat di Paya Jaras hanya akan dipandang apabila tibanya waktu pilihanraya, dan selebihnya pandai pandai lah nak hidup.


Tiada ulasan: