Isnin, 26 Februari 2018

ADUN PAYA JARAS TAK MAMPU TERIMA KENYATAAN !!! @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal

Rentetan daripada terbongkarnya cerita permasaalahan tanah perkuburan di Paya Jaras yang disiarkan oleh Buletin Utama semalam, ADUN Paya Jaras yang mewakili kerajaan negeri dilihat tidak mampu untuk menerima kenyataan bahawa beliau tidak peduli tentang permasaalahan rakyat tapi hanya lebih kepada politik kepartian semata mata.

Semalam Sangkakala keluarkan satu screen shot kemyataan yang dikeluarkan oleh YB Khairuddin melalui akaun facebook milik beliau dan hari ni Sangkakala masukkan satu lagi screen shot yang menunjukkan bahawa Yang Berhormat ini tidak mampu menerima kesilapan beliau.


Dari apa yang YB Khairuddin ni katakan, Sangkakala rasa memang kurang faham sebab, sejak tahun 2008, kerajaan Selangor telah dikuasai oleh pakatan harapan dan Yang Berhormat Khairuddin menang sebagai ADUN pada 2013.

Adakah dengan menyerang membawa maksud membela nasib rakyat khususnya di Paya Jaras? Permasaalahan tanah perkuburan Paya Jaras ini telah lama di bawa kepada pengetahuan Wakil Rakyat, namun daripada apa yang dimaklumkan, tiada tindakan yang diambil oleh kerajaan negeri. Jadi disini apa fungsi YB Khairuddin sebagai ADUN dan untuk peringatan kepada YB Khairuddin, PAS adalah salah satu parti yang membolehkan kerajaan Pakatan memerintah.

Untuk makluman YB Khairuddin juga, ini bukanlah merupakan serangan tetapi lebih kepada pemberitahuan bahawa kerajaan negeri tidak melakukan apa apa tindakan bagi menyelesaikan masalah yang dihadapi dan Yang Berhormat sendiri pun seolah olah melihat perkara ini sebelah mata.

Mungkin YB Khairuddin perlu memahami dahulu apa maksud serangan dan juga makluman atau pemberitahuan atau pembongkaran. Selama ni orang nampak memang YB Khairuddin seolah olah melaksanakan tugas, tapi adakah ianya menyeluruh atau memilih dimana ada mileage politik baru nak buat kerja?

Mungkin juga maksud kenyataan yang disebut oleh YB Khairuddin ni ialah, jika beliau tidak menyerang Barisan Nasional, maka Barisan Nasional atau UMNO pun jangan lah buka cerita pekong kegagalan Wakil Rakyat kepada orang ramai, gitu?

Ini adalah masalah masyarakat dan apabila masyarakat datang mengadu, sebagai pemimpin perlu la memberikan sedikit perhatian bagi mencari jalan penyelesaian bukan macam ADUN sorang ni yang melempiaskan ketidak puasan hati dalam facebook.

Adakah dengan cara mengeluarkan kemyataan melalui laman facebook maka permasaalahan tanah perkuburan tersebut boleh selesai?

Jadi disini Sangkakala nak nasihatkan YB, untuk menjadi pemimpin perlu peka dengan masalah rakyat, bukannya bila rakyat mengadu dengan pihak lain maka YB pula melompat tak tentu kira dalam facebook.

Tiada ulasan: