Sabtu, 16 Mei 2015

PANDIKAR AMIN NAFI TUDUHAN TUN MAHATHIR @NajibRazak

Sangkakala terbaca dalam sebuah portal (therakyatpost) yang mendakwa Tun Mahathir dalam ucapan di program 'Bicara Negara' petang tadi mengatakan bahawa speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin telah meletakkan jawatan dan sidang Parlimen yang akan berlangsung bermula hari isnin ini dan akan dijalankan oleh dua Timbalan Speaker.

Baca DISINI..

Sangkakala sendiri tak dapat memastikan sama ada benar atau tidak Tun Mahathir ada mengatakan kenyataan sedemikian kerana tidak berada di program tersebut tetapi artikel yang ditulis dalam portal berkenaan nampaknya jelas menunjukkan bahawa Tun Mahathir ada menyebut perkara berkenaan.

Namun begitu dakwaan tersebut telah disangkal oleh sumber yang rapat dengan Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang mana kalau nak diikutkan Tun Mahathir memberitahu bahawa Tan Sri Pandikar ada menemui beliau dan menyatakan bahawa beliau (Pandikar Amin) akan melepaskan jawatan.


Tetapi dari sumber pula mengatakan bahawa Tan Sri dihubungi oleh Tun Mahathir dan diminta untuk mengundurkan diri sebagai speaker Dewan Rakyat.

Jika benar sepertimana yang dilaporkan oleh portal berkenaan, Sangkakala berasa sedikit kecewa kerana ini sebenarnya menjatuhkan kredibiliti Tun Mahathir sebagai seorang NEGARAWAN yang mana kalau mengikut apa yang digembar gemburkan mempunyai terlalu ramai pengikut.

Jika perkara sebegini pun Tun Mahathir terpaksa lakukan semata mata untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Sangkakala rasa Tun Mahathir berada dalam keadaan amat terdesak hingga sanggup meminta speaker Dewan Rakyat melepaskan jawatan semata mata untuk memperlihatkan Perdana Menteri sudah tidak mendapat sokongan.

Tapi kalau laporan portal berkenaan tidak benar, maka Sangkakala rasa mungkin ada gerakan untuk menjatuhkan kredibiliti Tun Mahathir.



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apakebenda ni? Kamu kata kamu tak ada pada program tuh dan hanya baca berita. Habis tuh dapat maklumat dar sumber nafikan. Habis tuh dapat maklumat dari sumber kata Tun mendesak. Part mendesak kamu exagerate lak tuh. Apa motif kamu menulis nih? Ketara sangat kamu pendek akal. Tapi takper. Selamat berjuang dan semoga Allah berikan kamu petunjuk.

Tanpa Nama berkata...

Hee heee

Macai Mahathir yg dah tua nyanyok, gila babi diraduk syzitzn/iblus pon macai percaya...

Pie buat Umrah, balik terus mengumpat, memfitnah.

Mahathir dah sah, nyanyok, gila dan sewel.

Frudt menonggenglah blogger mamak & the gang, syedoutside the box, din turtle, apa nana dll, boss besar dah giler sewel!!!!

Kirk Hammet berkata...

Wooi, madey pernah sembahyang dalam Kaabah tau.. mat monggol ada? Kah kah kah.. Kalau aku jadi PM, telur aku pulak dinyonyot bloger haramjadah nih maklumlah, moto bloger cacat nih " siapa berkuasa akan dijilat " kah kah kah.. tuuuih.