Sabtu, 3 Januari 2015

AMIKKAU !!! RAKYAT SEKOLAHKAN RAFIZI RAMLI SEBAB #bangang

Kalau dulu selalunya kita akan nampak rakyat menyokong apa yang sotong PKR ni cakap, tapi kali ni perkara sebaliknya pula yang berlaku.


Sebab nak tunjuk diri terlampau pandai, si Rafizi kali ni kantoi dengan perbuatannya sendiri apabila cuba mengatakan bahawa harga minyak perlu diturunkan lagi setelah kerajaan menetapkan harga minyak diturunkan pada 1 januari lepas.

Nampaknya Rafizi sengaja nak tunjuk bahawa dia pandai dalam segala hal tapi rakyat sudah nampak bahawa apa yang diucapkan oleh Rafizi hanyalah perkara bodoh yang tak masuk akal.

Sepatutnya Rafizi memberi tekanan kepada para peniaga untuk menurunkan harga barang setelah harga minyak diturunkan tapi perkara itu tidak dilakukan oleh pengarah strategi bangang PKR ni.

Rafizi berterusan meminta supaya harga minyak diturunkan tetapi rakyat sudah boleh menilai rasional kerajaan menarik semula subsidi serta mengapungkan harga minyak dan pada bulan Disember harga minyak dunia telah menurun dan ini diikuti dengan harga minyak kenderaan pada bulan Januari.

Jika Rafizi cerdik dan benar benar hendak membela rakyat, bukan harga minyak yang ditekan untuk diturunkan lagi, tapi para peniaga yang menaikkan harga barangan kononnya disebabkan dengan kenaikan harga minyak.

Sekarang jom kita desak Rafizi supaya berunding dengan pesatuan peniaga supaya mereka menurunkan harga sejajar dengan harga minyak yang telah diturunkan.



Tiada ulasan: