Selasa, 2 Disember 2014

#bangang CHIN PENG HARAMKAN ABU MAYAT MENDIANG DI BAWA PULANG

Nampak gayanya makin biadap dan makin terserlah kebodohan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang apabila mengatakan bahawa abu mayat mendiang Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya perlu diberikan kebenaran untuk dibawa pulang.

Kononnya parti Komunis Malaya juga merupakan pejuang kemerdekaan tanah air dan mereka ini juga dikatakan sama sama berjuang ke arah tersebut.

Jangan jadi bodoh la mapley..kalau PKM berjuang menentang Jepun dan Inggeris, kenapa lepas merdeka pun mereka masih lagi mengangkat senjata memerangi kerajaan yang telah dipilih pula hingga membunuh dan mencederakan ratusan malah mungkin ribuan tentera serta pasukan keselamatan kita? Itu pejuang? 

Tak sudah dengan itu, ada pula satu persatuan entah dari hutan mana pun tak tau telah mendesak kerajaan Malaysia supaya menghormati Perjanjian Damai Hatyai seperti yang Sangkakala masukkan dibawah.


Nampak tak tertera pada tulisan perenggan pertama ayat terakhir? Ahli PKM yang berasal dari Malaya dibenarkan pulang dan tinggal di Malaysia, JIKA MEREKA MAHU.

Ayat JIKA MEREKA MAHU jelas menunjukkan bahawa Chin Peng tidak bersetuju untuk pulang ke Malaysia aemasa hayatnya ada, tetapi kenapa abu mayat perancang serangan serangan ini hendak di bawa pulang?

Kenapa tidak semasa hayatnya Chin Pemg meminta kebenaran untuk tinggal di Malaysia jika dia merasakan bahawa ini adalah negaranya? Kenapa mesti dia memilih Thailand sebagai destinasi akhir beliau untuk menghabiskan sisa sisa kehidupan lampau yang penuh dengan dosa pembunuhan, pemerkosaan, perompakan dan sebagainya?

Dan satu lagi, adakah Chin Peng masih menganggap bahawa Malaysia ini adalah negara mendiang sepanjang mendiang tinggal di Thailand?

Mungkin akan ada yang mengatakan bahawa Chin Peng pernah meminta atau memohon untuk pulang ke Malaysia tetapi kalau inya ditolak, itu adalah atas aspek keselamatan mendiang dimana Sangkakala jika dia pulang semasa hayatnya sudah pasti ramai yang angkat lengan untuk membalas dendam diatas kehilangan orang tersayang akibat dari kekejaman komunis



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Payah ler susah2 nak bawak balik abu mayat komunis nie..campak je mana2..die x layak masok ke malaysia nie..wlu abu mayat die sekali pn

Tanpa Nama berkata...

Ada sesetengah cakap *abu aje pon*..ni nak habaq mai..biar abu pon.. Tapi org ni dah membunuh ramai org. Banyak rakyat biasa dan askar kena bunuh. Arwah pakcik saya sendiri pernah kena tembak di perut masa bertugas memburu komunis ni. Sesapa yg tak tahu apa2 pasal sejarah, sila baca sejarah balik. tolong lah jgn cakap sejarah di putar belit kalau diri sendiri tak pernah lahir pada zaman tu. Akhir kata, baik abu atau mayat chin peng ni jgn sekali di bawa balik ke Malaysia!

bropae berkata...

Jadinkan chin peng sama mcm botak chin..jangan bagi mereka muka2 lagi..

Tanpa Nama berkata...

Cina dapigs memangla kominis dari dulu lagi....... Orang pas pun bukannya suka pun cina dapigs kominis ni ........ Ada juga cina yg bagus dan berjiwa Malaysia tapi tak ramai. Wish there is more of them........jangan dok ikut sangat kuncu2 lks ni......

Tanpa Nama berkata...

Chin peng babi adalah penjenayah paling di kehendaki...elok la dah dia mampos..abu plk nk di bawak balik...cina tetap cina..selagi bangsa dia ,dia akn bela...