Ahad, 3 Jun 2018

ALLLAHUAKBAR !! JALAN MENGHAPUSKAN RAJA MELAYU SEDANG DIGERAKKAN OLEH MAHATHIR @chedetofficial @MuhyiddinYassin @NajibRazak @Zahid_Hamidi

Memang seluruh penduduk atau rakyat Malaysia mengetahui bahawa Mahathir Muhamad yang kini menjaeat jawatan Perdana Menteri sepanjang melibatkan diri dalam politik tidak pernah lekang dari mencari pergaduhan.

Bergaduh dengan Perdana Menteri Pertama hingga dipecat keahlian UMNO, kemudian bergaduh pula dengan Ku Li sebab pemilihan Presiden UMNO hingga UMNO terbatal pendaftarannya, kemudian gaduh pula dengan Anwar Ibrahim sampai tertubuhnya PKR, gaduh pula dengan Pak Lah sebab jambatan bengkok membawa sehingga Pak Lah melepaskan jawatan, gaduh pula dengan Datuk Seri Najib Razak sampai melayu berpecah belah dan kini Mahathir sedang mencari gaduh pula dengan pihak Istana.

Mahathir baru baru ini telah mengemukakan nama calon Peguam Negara yang baharu iaitu Tommy Thomas yang juga pernah menjadi peguam kepada Ketua Parti Komunis Malaya
, Chin Peng.


Walaupun demikian, pihak Istana Negara dikhabarkan tidak memperkenan perlantikan peguam negara dari kalangan buian Melayu dan disini timbuk konflik diantara kerajaan dengan pihak Istana.


Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong telah menolak cadangan berkenaan dan kini Mahathir dikhabarkan telah membuat kenyataan bahawa perlantikan Peguan Negara berkenaan akan aktif secara automatik selepas 40 hari cadangan diserahkan kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong.

Disini Sangkakala lihat, Mahathir dengan sengaja cuba menjadikan pihak Istana sebagai sasaran seterusnya dalam usaha untuk menjadikan negara ini sebagai sebuah negara Republik.

Kenapa Sangkakala katakan demikian? Sebab, apabila terjadi penolakan oleh pihak Istana maka, Mahathir akan mengatakan bahawa pihak Istana cuba untuk campur tangan dalam soal pentadbiran negara.

Berikutan dengan itu, Mahathir juga akan mengatakan bahawa Istitusi BerRaja di Malaysia perlu dikaji semula sama seperti aoa yang dilakukan terhadap DYMM Sultan Johor, Sultan Iskandar yang difitnah kononnya membunuh abang Prebet Adam satu ketika dulu hanya semata mata untuk mengurangkan kuasa dan kekebalan Raja dan Sultan.

Ini juga merupakan peluang yang amat baik bagi Mahathir untuk terus mencengkam kukunya ke dalam isi hingga ke tulang Malaysia.

Apabila negara sudah menjadi Republik, maka Presiden tentulah Mahathir dan akan dibantu oleh Perdana Menteri dan akhirnya KeSultanan Tanah Melayu akan terhapus.

Jika ini berlaku, orang Melayu perlu bangkit dan mepertahankan kedaulatan Raja Raja Melayu, jangan kira apa fahaman politik, maruah Melayu perlu kita pertahankan.



Tiada ulasan: