Selasa, 3 April 2018

ESTET LENDU MILIK BN ?? RATU NAGA DAH JADI BANGANG KE LEPAS JOINT PEMBANGKANG ?? @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal

Bila tengok mereka mereka yang masuk ke alam politik pembangkang ni rasa kesian pun ada sebab tak pasal pasal akan menjadi kurang cerdik walaupun masa duduk dalam Barisan Nasional dulu menjadi orang yang agak fasih dalam mengemukakan fakta.

Sebagai contoh Sangkakala masukkan di bawah ini screen shot tentang kenyataan yang dikeluarkan oleh Ratu Naga yang telah pergi ke sebuah estet di Melaka.

Apa yang menarik ialah, Ratu Naga yang kini menyertai PKR setelah cubaan membohongi PPBM dalam usaha mendapat sejuta tandatangan kantoi mengatakan bahawa ketiadaan bekalan air dan elektrik dalam estet berkenaan adalah salah kerajaan Barisan Nasional.


Setahu Sangkakala, estet yang dimaksudkan oleh Ratu Naga ini adalah estet swasta, dan apa kena mengena dengan Barisan Nasional jika mereka tidak mendapat bekalan air atau elektrik ke rumah mereka yang berada dalam estet berkenaan.

Setahu Sangkakala, rumah kediaman pekerja ladang atau estet ini adalah dibawah pengurusan pihak syarikat perladangan tersebut dan jika ada masalah seperti tiada bekalan air atau elektrik, seharusnya yang dipersalahkan adalah pihak ladang dan pihak ladang juga ada hak untuk mengeluarkan mana mana pekerja ladang dari rumah kediaman kerana itu adalah hak milik ladang tersebut

Tapi nampaknya sang Ratu Naga ni cuba mencari publisiti di Melaka dan mungkin juga dengan harapan dapat bertanding di negeri tersebut sebagai wakil rakyat.

Nasihat Sangkakala cuma satu, kalau tak cerdik, jangan la tunjuk diri kita ni bangang, malu kat orang je.

Kalau syarikat perladangan tersebut membuat permohonan dan sanggup membuat bayaran untuk penyambungan paip air dari paip utama, sudah pasti akan ada bekalan air ke kediaman pekerja tersebut dan begitu juga dengan bekalan elektrik, takkan itu pun nak diajar.

Lagi satu nasihat Sangkakala, badan dengan akal biarlah sama saiznya sebab takut nanti orang kata ibarat burung unta, harap badan besar tapi otak lebih kecil dari mata.



Tiada ulasan: